"Komična drama, navdihnjena z italijanskim neorealizmom, je osvojila srca gledalcev in v domači Italiji po gledanosti prehitela celo Barbie. Delia je žena in mati treh otrok v povojnem Rimu. Kadar ne gospodinji nasilnemu možu in ne skrbi za sitnega tasta, hiti med priložnostnimi deli. Edino uteho ji prinašata klepet s prijateljico in hčerina zaroka s prijetnim mladeničem iz premožne družine. Svojo usodo sprejema brez pritoževanja – dokler nekega dne ne prispe skrivnostno pismo," so o vsebini filma zapisali na spletni strani Kinodvora.
Režiserka o filmu
Paola Cortellesi je priljubljena italijanska igralka in komičarka, Jutri je še en dan pa je njen režijski prvenec. "Film se je rodil iz želje, da bi prikazala zgodbe ljudi, ki so živeli neposredno po drugi svetovni vojni; zgodbe, ki sem jih slišala od veteranov v svoji družini: babic, pa tudi tet in staršev. /…/ To so bile dramatične, zabavne, paradoksalne in včasih tragične zgodbe. V njih so nastopale običajne ženske, ki so brez vprašanj sprejemale življenje, polno zlorab, ker je tako pač moralo biti. Želela sem spregovoriti o tem razočaranju – v času, ko ženske niso imele skoraj nobenih pravic –, hkrati pa pripovedovati o rojstvu zavedanja, spontani iskri v življenju običajne ženske," je povedala Paola Cortellesi.
Pozitivne kritike slovenskih in tujih filmskih kritikov in rencenzentov
Paolo Merenghetti je za Corriere della Sera napisal: »Povejmo kar takoj: režijski prvenec Paole Cortellesi je vsekakor izjemen. Jutri je še en dan /…/ je film, ki preseneča: najprej zaradi izbire teme (vsakdanje življenje preprostega človeka v Rimu leta 1946), potem zaradi izvirnosti tona, ki lahkotno prehaja iz drame v farso in nazaj, predvsem pa zaradi režijskih odločitev, ki najdejo nepričakovano ravnotežje med realističnim ter bolj shematskim in didaktičnim tonom. /…/ Presenetljiv in izviren prvenec.« Jonathan Romney iz Financial Timesa je menil, da gre za premišljen, čustveno izpolnjujoč, nadvse zabaven, neponovljiv film z zaključkom, ki spretno spodnese naša pričakovanja. Peter Bradshow iz Guardiana je o filmu zapisal: »Režiserka nas drži na robu sedeža s suspenzom, ki nazadnje združi osebno s političnim na nekoliko sleparski, a vendarle učinkovit način. To je film, pripovedovan z izjemno samozavestjo in stilom.« Marcel Štefančič jr. je ogled filma priporočil: »Film Jutri je še en dan, čigar naslov zveni kot parafraza zadnje replike Scarlett O’Hara v spektaklu V vrtincu (»Afterall, tomorrow is another day«), je bil v Italiji huronski hit, pa čeravno je črno-bel, čeravno se dogaja v davni preteklosti, po II. svetovni vojni, in čeravno je videti tako neorealistično kot Tatovi koles ali Čistilci čevljev (okej, neoneorealistično), toda zgodba o ženski, ki skuša – s kombinacijo jeze, aktivizma in humorja – prebiti začarani krog patriarhalne »naravnosti« in samoumevne abuzivnosti, dobro povzema krik, ki se razlega še danes, ojačan z gibanjem #MeToo.«
Cena vstopnice za slepe in slabovidne je 2,7 EUR. Vstopnice lahko rezervirate preko telefona (01 239 22 17) in e-pošte: blagajna@kinodvor.org. Pri tem navedite številko izkaznice MDDSZ ali Evropske kartice ugodnosti za invalide oziroma drugega ustreznega dokumenta.
Filmski program s prilagoditvami lahko spremljate na tej spletni strani.