Na fotografiji je zamegljena ženska, ki v iztegnjeni levi roki pred seboj drži kartico Urbana, ki je izostrena. Foto: Pixabay
Na fotografiji je zamegljena ženska, ki v iztegnjeni levi roki pred seboj drži kartico Urbana, ki je izostrena. Foto: Pixabay

“Pomoč, ki jo bo nekdo potreboval, recimo pri vstopanju na avtobus, bo mogoče vnaprej najaviti preko aplikacije. Uporabnik bo izbral konkreten avtobus, v katerega želi vstopiti, voznik pa bo takoj prejel obvestilo,” je pojasnil Rok Vihar. Namen tega je, da se lahko voznika vnaprej opozori, da ga na postajališču čaka oseba, ki potrebuje pomoč. "Kakšno pomoč potrebuje, voznik oceni, ko to osebo vidi. Največkrat pa gre za pomoč gibalno oviranim osebam, ki potrebujejo asistenco z odpiranjem vozne klančine, da lahko zapeljejo na avtobus," je dodal Vihar, ki priporoča, da osebe, ki potrebujejo pomoč pri vstopu na avtobus, voznika prek aplikacije o tem obvestijo, še preden se avtobus pripelje na postajališče. "Saj se v nasprotnem primeru lahko zgodi, da voznik, ki je v času vstopanja potnikov pozoren na druge stvari, sporočilo spregleda." In kako to storiti? "V aplikaciji izberete želeno postajališče, na katerem čakate, pritisnete tipko pomoč, izberete linijo in videli boste naslednjih 5 prihodov avtobusov, ki bodo ustavili v prihodnji uri. Izberete avtobus, ki vam najbolj ustreza, in na ta način obvestite voznika," je postopek obveščanja ponazoril Vihar. Prav tako bo na voljo tudi tipka SOS, ki bo voznika in LPP obvestila, da se nekdo na avtobusu počuti ogroženega oziroma potrebuje pomoč.

"Urbana je izdelana v skladu z Zakonom o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij"

Na vprašanje, ali so pri snovanju nove aplikacije razmišljali tudi o dostopnosti senzornih invalidov, Vihar odgovarja: "Pri nas imajo vsi vozniki navodila, da če opazijo slepo osebo, ustavijo in ji povedo, kateri avtobus je ustavil. Verjamem, da prihaja do izjem, ko vozniki tega ne upoštevajo, zato pozivam vse uporabnike, da nas o tem obvestijo." Ob tem je pozval vse, ki jih vozniki ne opazijo, naj jih pokličejo in opozorijo na nepravilnosti, zato da lahko ukrepajo. "Naj nam povedo, na katerem postajališču se jim je to zgodilo, in bomo osebno poklicali voznike, ki so bili v tistem času tam," je zagotovil. Prav tako je aplikacija po njegovih besedah oblikovana v skladu z Zakonom o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij, tako da bralniki preberejo tekste in tudi grafične ter slikovne elemente, z izjemo zemljevidov. V kolikor slepi in slabovidnikljub temu ne bi mogli dostopati do informacij prek aplikacije, jim svetuje, naj se obrnejo na klicni center, kjer lahko svoj prihod napovejo vnaprej. Za gluhe in naglušne aplikacija nima posebnih prilagoditev. "Mislim, da pri tej populaciji ne bi smelo biti večje razlike s slišečimi. Številne informacije lahko dobijo iz vizualnega dela, saj lahko preko zemljevida spremljajo potovanje avtobusa," je povedal namestnik direktorja podjetja LPP.

"Težko bo aplikacija v vseh pogledih zadostila čisto vsem"

Med nami so tudi osebe s posebnimi potrebami, poškodbami možganov po različnih nesrečah, boleznih in podobno pa tudi nekateri starejši, ki potrebujejo preprosta navodila čim manj motečih elementov na aplikaciji – je aplikacija primerna tudi za to skupino ljudi? "Trudili smo se, da bi bila aplikacija čim bolj enostavna in da ne bi vključevala motečih elementov. Kljub temu je za nekatere morda preveč kompleksna. Težko bo aplikacija v vseh pogledih zadostila čisto vsem," je odgovoril Vihar. Vsem, ki imajo težave z uporabo aplikacije ali pa niso uporabniki pametnih telefonov, svetuje, naj še naprej uporabljajo vse stortive, ki so bile že do zdaj dostopne, vključno s telefonskim dogovarjanjem prek nadzornega centra. Ob tem je poudaril, da fizičnih kartic Urbana ne bodo ukinili. "Za vse naše uporabnike, ki so seznanjeni z uporabo naših storitev, se nič ni poslabšalo, le za nekatere se je storitev izboljšala," je pojasnil. Ob tem je dodal, da bo do jeseni zaživela tudi možnost plačevanja s plačilnimi karticami na terminalih.

V primeru težav z nameščanjem aplikacije

Po Viharjevih besedah se precej uporabnikov na njih obrača zaradi težav pri prenosu sredstev s stare mobilne aplikacije na novo. "Prenos iz stare aplikacije na novo se izvaja s pomočjo primerjave elektronskega naslova. Če uporabljate pri novi aplikaciji enak elektronski naslov, bi se praviloma sredstva morala avtomatično prenesti. V kolikor se ne, nam pišite na naslov urbana@lpp.si, in bomo prenos opravili namesto vas. Verjetno bo trajalo kakšen dan, a z malo potrpežljivosti bodo vsi uspešno prenesli sredstva," je zagotovil Vihar. Tisti, ki v stari aplikaciji niso imeli vpisanega elektronskega naslova, sami prenosa ne morejo opraviti. "Lahko nam pišejo na elektronski naslov ali pa se oglasijo na Bavarskem dvoru in bomo prenos uredili," je povedal. Druga skupina pa so tisti, ki želijo na mobilno aplikacijo prenesti fizično kartico. »To lahko storijo zgolj tisti, ki imajo na kartici napisano svoje ime in priimek. To pa zato, ker smo želeli ohraniti varnostni element, saj bi v nasprotnem primeru lahko vsak prenesel dobroimetje na svojo napravo,« je še pojasnil Vihar. Stara mobilna aplikacija, ki je ni več možno naložiti, bo veljavna še najmanj do septembra, o tem, kdaj jo bodo ukinili, pa bodo vsi uporabniki po besedah namestnika direktorja LPP pravočasno obveščeni.