
Dan lahkega branja praznujemo vsako leto 28. maja.
Zavod Risa je v sredo, 29. maja, pripravil poseben dogodek:
Dan za lahko branje.
Na dogodku smo tudi podelili nagrade za zmagovalne pesmi
natečaja za pesem v lahkem branju.
Natečaj za pesem v lahkem branju
Natečaj sta pripravila Zavod Risa in portal Enostavno.info
RTV Slovenija.
Na natečaj je prišlo zelo veliko pesmi,
več kot 60.
Pesmi so bile razporejene v 2 kategoriji:
- izvirne avtorske pesmi
- in priredbe.
Priredbe so bile narejene iz pesmi dveh slovenskih pesnikov
in pesnice: Toneta Kuntnerja, Ferija Lainščka in Saše Pavček.
Testni bralci in strokovna komisija so prebrali vse pesmi.
Vsako kategorijo pesmi so ocenjevali posebej.
Izbrali so 3 najboljše avtorske pesmi
in 3 najboljše priredbe.

Najboljše 3 avtorske pesmi
Priznanja za najboljše avtorske pesmi so prejele:
- Mateja Meh s pesmijo Lahko branje,
- Nuša Maver s pesmijo Pesem o sreči
- in Antonija Jereb s pesmijo Lahkotno.
Najboljše 3 priredbe
Priznanja za najboljše priredbe pesmi so prejele:
- Alja Bebar,
- Adrijana Navodnik
- in Tatjana Strmčnik.
Alja Bebar je napisala priredbo pesmi Moj svet – za sina,
ki jo je napisala Saša Pavček.
Adrijana Navodnik je napisala priredbo pesmi Ta luč,
ki jo je napisal pesnik Tone Kuntner.
Tatjana Strmčnik pa je priredila pesem Bila sem ti mlada,
ki jo je napisal pesnik Feri Lainšček.
Objava pesmi natečaja za pesem v lahkem branju
Čestitamo vsem pesnikom in pesnicam,
ki so na natečaj poslali svoje pesmi ali priredbe.
Vse pesmi, ki so prispele na natečaj,
bodo objavljene v spletnem zborniku.
Tukaj pa objavljamo najboljši pesmi po mnenju bralcev
in strokovne komisije.
Mateja Meh: Lahko branje
Ko sem lahko branje spoznala,
sem mnoga besedila lažje prebrala.
Vsebino besedil sem lažje razumela,
nič več nisem pri branju trpela.
Več informacij sem lahko poiskala
in kakšen muzej več obiskala.
Ne to niso sanje,
to je lahko branje.
Delati lahko branje ni tako enostavno,
čeprav je velikokrat zabavno.
Za lahko branje je potrebno znanje,
najpomembnejše pa je sodelovanje.
Zato s testnimi bralci sodelujem,
da lažje besedila v lahkem branju oblikujem.
Lahko branje rada imam,
ker zaradi lahkega branja nove prijatelje imam.
Z veseljem povem na glas,
lahko branje je koristno porabljen čas.
Preizkusite ga tudi vi,
saj lahko branje je za vse ljudi.
Alja Bebar: priredba pesmi Saše Pavček
Moj svet: Za sina
Na tvojih nožicah stoji moj svet.
Moja vest je med tvojimi igrivimi prstki.
Mojo žalost odpelje tvoj tovornjak.
Sem kot lahka žoga v tvojih rokah!
Vrzi me v zrak, da me poboža oblak.
Vrzi me stran, ko ne boš več otrok.
Vrzi me, saj me nič ne more raniti.
Ti si mi podaril krila s svojim prvim pogledom.
Tvoje oči so segle globoko do mene.
Kot bi z očmi rekel:
"Ne skrbi, mama.
Na svetu sem bil pred teboj.
Že dolgo nazaj sem preplaval ocean.
Že dolgo nazaj sem osvójil ledene vrhove.
Že dolgo nazaj sem brcal pesek v puščavi.
Vem, kako se živi.
Mama, lahko se uležeš in zaspiš."