Prvo slovensko jadralno letalo so izdelali pred 75 leti. Imenovali so ga Kavka. Bilo je leseno in čez krila dolgo manj kot 13 metrov. Imeli so ga vsi aeroklubi v Sloveniji, piloti so se na njem učili letenja.
Tudi Albin Novak, ki je izdelal model Kavke in ga skupaj z drugimi modeli podaril Tehniškemu muzeju. Največ spominov pa ga veže na model Eda 5, ki predstavlja začetek slovenskega motornega letalstva. "Zato, ker sem se skoraj ubil z njim, Edo 5 je imel napako, da ni imel bencinomera, da bi meril, koliko bencina imamo," je povedal Albin Novak.
Bilo ga je premalo in strmoglavil je z višine 30 metrov v koruzo. Letala so enega največjih slovenskih modelarjev zanimala že v otroštvu, takole se spominja pogovora z očetom: "Ko sva videla letalo v zraku, ti ata, kaj praviš, kako oni krmarijo? Nisem vedel, kako se krmari, oče pa pravi, ja, jaz mislim, tako kot riba v vodi, in to je res."
Radovednost ga je gnala najprej v službo pilota, nato pa v izdelovanje modelov letal: "Ukvarjal sem se z lesom, sem doma v hribih in imamo lesa dosti, pa sem rekel, lesena letala bom delal, plastičnih ne delam."
Zbirka Albina Novaka pa je le uvod v novo tematsko področje Tehniškega muzeja v Bistri.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje