V Kitzbühelu se je začel program 82. pokala Hahnenkamm, ki letos prinaša dva smuka in slalom. Ker se bo vreme pokvarilo in bo v naslednjih dneh pogosto snežilo (v soboto naj bi zapadlo od 30 do 60 cm snega), pihal naj bi tudi kar močan veter, so program že spremenili. Slalom bo v soboto, drugi smuk pa v nedeljo. Prenosi vseh tekem bodo na TV SLO 2. Na vsaki tekmi bo lahko po največ tisoč gledalcev.
Številni odseki, kjer gledalcem zastane dih
Tekmovalci so danes prvič preizkusili najnevarnejšo progo na svetu, na kateri je že nekaj sekund po štartu hitrost večja od 100 km/h, smučarji pa skočijo v Mišnico, kjer je naklon kar 85-odstoten. Adrenalin je nenehno na vrhuncu, zelo pomemben pa je tudi edini lažji odsek proge (cesta), saj je treba tam dobro drseti, sicer so izgube prevelike za odmeven dosežek. Skok na prelomnici Hausberg je že marsikomu prekrižal načrte (v spominu je padec Norvežana Svindala), prečni prehod je zaradi strahotnega tresenja smuči vedno videti spektakularen, na koncu pa morajo smukači opraviti še s ciljnim smukom (hitrost je bila danes že nad 140 km/h) in skokom, kjer smo že videli padce, ko smo se ustrašili za življenje nesrečneža. Skratka, prvovrstni spektakel od štarta do cilja in smuk, na katerem lahko zmagajo le največji športni junaki.
Hrobat v zgornjem delu zelo hiter
Lani je oba smuka dobil Beat Feuz, ki ima v Kitzbühelu izjemno serijo vrhunskih uvrstitev (dve zmagi, štiri druga mesta) in bo tudi tokrat med glavnimi favoriti. Danes je smučal še z rezervo, osvojil je 20. mesto s poldrugo sekundo zaostanka. Najboljši čas je postavil Norvežan Aleksander Aamodt Kilde, blizu sta bila (22 stotink zaostanka) Italijan Matteo Marsaglia in Avstrijec Matthias Mayer, ki je bil lani na obeh tekmah v Kitzbühelu na zmagovalnem odru in bo v petek in soboto poskušal ponoviti zmago iz leta 2020. Hrobat se je proge lotil zelo pogumno, pri tretjem merjenju je imel celo drugi čas in je bil stotinko hitrejši od Kildeja, v cilju pa je bil zaostanek 1,41 sekunde.
Helikopter že poletel
Že na prvem treningu je Streif terjal svoj davek, čeprav so bile razmere ugodne, vreme lepo. V zgornjem delu je ob izhodu iz strmine, poimenovane Steilhang, padel Nemec Josef Ferstl. S helikopterjem so ga odpeljali v bolnišnico v St. Johannu, kaže pa, da razen nekaj odrgnin (predvsem po nosu je bil krvav) ni hujšega. Nemec, ki je leta 2019 tu dobil superveleslalom, je povedal, da ga je ob padcu pošteno pretreslo in da se je počutil, kot da bi bil v pralnem stroju pri centrifugi. Drugi (in s tem zadnji) trening bo v četrtek, lahko se zgodi, da bodo start zaradi vetra prestavili nižje.
Bolj okrogla linija pri prelomnici Hausberg
Da bi bil smuk varnejši, so organizatorji nekoliko spremenili skok pri prelomnici Hausberg, kjer je bilo v preteklosti precej padcev. Tekmovalci morajo zdaj tam smučati v večjem radiju, bolj okrogla linija pa naj bi pomenila, da v ciljni smuk prinesejo manj hitrosti. Večina se sprašuje, ali je bil takšen poseg smiseln, saj so največji hitrosti še vedno zelo visoke. Američan Travis Ganong je danes dosegel 143,33 km/h (Hrobat: 139,56; enajsta najvišja hitrost), res pa je, da je prav Ganong na tistem mestu drvel že s hitrostjo 149,21 km/h.
Kitzbühel je druga zgodba kot Wengen
Boštjan Kline je bil danes 32., Martin Čater 39. Čater se je na prejšnji postaji v Wengnu izkazal z 10. in 6. mestom. A zgodba je tokrat drugačna. Predvsem zaradi vremena, saj se Čater slabše znajde na progah, kjer je vidljivost slabša. "Kitzbühel in Bormio sta zame najtežja smuka. Mislim, da se mi enostavno ni še uspelo toliko sprostiti in smučati tako, kot znam ter tvegati več! Verjetno je kriva slabša vidljivost in posledično zakrčen položaj, kar privede do smučanja na silo." Letos Čater, ki je zelo zadovoljen z delom svojega servisera Roka Javorja, obljublja drugačen pristop in pravi, da se bo "vrgel na glavo".
Tekma bo spet spektakularna
Kakšni so prvi vtisi o progi? "Proga je zelo dobro pripravljena, zgoraj ledena. Vremenska napoved ni najbolj obetavna. A mislim, da ni strahu pred odpovedjo tekme. Vidljivost bo slabša, bo pa zato tekma še bolj spektakularna." In kje smučarje najbolj stisne pri srcu? "Najtežji del, kjer potrebuješ največ poguma, je zgornji del s štarta preko skoka v Mišnico, pa ob koncu čez prelomnico Hausberg in prehod v zadnji del proge. Ključni del je prehod iz "Steilhanga" v tisto dolgo cesto, kjer lahko izgubiš veliko časa, če s seboj ne odneseš dovolj hitrosti."
Korak naprej naredil tudi zaradi boljše psihološke priprave
Kje pa Čater vidi razlog, da je v tej sezoni bolj konstanten, potem ko mu je v lanski zimi uspel le en odmeven dosežek (zmaga v Val d'Iseru)? "Lansko sezono smo dobro analizirali, bilo je veliko dobrih stvari, a kar nekaj je bilo treba popraviti. Mislim, da se letos treningov in tekem lotevam bolj sistematično in se ne oziram toliko na okolje. Na prizorišče pridem z enim ciljem, to je, da bom najbolje pripravljen za tekmo, tudi če imam težave na treningih. Več časa tudi posvečam psihološki pripravi, tako da me nepomembne stvari ne spravijo iz tira. Skratka, posvečam se lahko zgolj svojemu smučanju in najhitrejši liniji."
V zraku je spet letalnik
Na koncu pa nazaj k Hircherju. V Kitzbühelu bo prav v vseh dneh v vlogi predtekmovalca. Ne, za zdaj ne razmišlja o morebitni vrnitvi v beli cirkus, ampak želi predvsem promovirati lastno blagovno znamko smuči Van deer. 32-letni Hirscher, ki je kariero končal septembra 2019, ima ob tem očitno še vedno rad adrenalinske izzive, čeprav je lani julija, ko se je udeležil enega od relijev, z motorjem padel in si zlomil nogo. Ob tem dodajmo, da so danes organizatorji (oziroma ORF, ki skrbi za prenos) prvič po dobrih šestih letih spet uporabili letalnik za snemanje dela proge. Decembra 2015 so to prakso ukinili, potem ko je na slalomu v Madonni di Campiglio ravno med nastopom Hirscherja letalnik skoraj strmoglavil na njegovo glavo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje