Foto:
Foto:

.

»Televizija Slovenija je TV-nadaljevanko in celovečerni film Cvetje v jeseni v celoti prenovila z lastnimi tehničnimi in kadrovskimi kapacitetami. Pri restavriranju 16mm barvnega obračilnega filma, na katerega je bila nadaljevanka posneta že pred štiridesetimi leti, smo uporabili sodobne tehnološke postopke dela, lastno znanje in programska orodja, ki v digitalnem okolju omogočajo številne popravke filmske slike in zvoka. Posebej dragoceno in koristno je bilo naše sodelovanje z direktorjem fotografije Žarom Tušarjem, saj smo lahko svetlobne in barvne korekcije vsakega posameznega kadra, vključno s pretvorbo formata slike iz klasičnega 4:3 v nekoliko širši 14:9 format slike, naredili po njegovih navodilih in z njegovim soglasjem.

Po prenovi so vsi trije deli TV nadaljevanke in celovečerni film svetlobno, barvno in zvokovno opazno kvalitetnejši, slika pa je bistveno čistejša in brez nekaterih značilnih pomanjkljivosti filmske slike, kot so npr. praske ali nečistoče v sliki, ki smo jih odstranili z (zelo zamudnim) digitalnim retuširanjem posamičnih sličic.

TV-nadaljevanko in film bo Televizija Slovenija predvajala v sliki visoke ločljivosti (HD) in v širšem 14:9 formatu slike, ki je prilagojen sodobnim širokim TV-ekranom, arhivirala pa tudi v izvirnem 4:3 formatu slike, v katerem je bila nadaljevanka posneta leta 1972,« je povedal Franci Strehovec, vodja projekta prenove.

Sanacija je bila zaključena ob pomoči direktorja fotografije Žara Tušarja, ki je ob tem dejal: »Normalno se igrani filma snema na črno-beli ali barvni negativ film. V primeru TV-nadaljevanke Cvetje v jeseni, pa se je takratno vodstvo TV Ljubljana odločilo za snemanje na 16mm barvnem obračilnem filmu in ne na 35mm filmu, kot je sicer povsem običajno v filmski proizvodnji. Pri snemanju na obračilni film pa direktor fotografije težko reagira na spremembo svetlobe glede na čas snemanja; jutro, dan, popoldne, zvečer. Pri snemanju na negativ film pa so take korekcije možne pri kopiranju na pozitiv trak. Na posnetem obračilnem filmu ostanejo tudi vse mehanske in druge napake, saj to je vendar unikat pozitiv. S procesom obnove slike, ki ga je na tem filmu opravila ekipa sodelavcev TVS pod vodstvom g. Strehovca, pa so uspeli odpraviti vse vrste nečistoč v sliki in barvno korigirati filmsko sliko. Slika je sedaj v visoki ločljivosti (HD) in precej ostrejša. Zato se moram posebej zahvaliti osebju TVS, ki je to nalogo strokovno izpeljalo. Vse čestitke! Lahko rečem, da sem osebno zelo zadovoljen z obnovo tega filma, ki sedaj deluje, kot da bi bil posnet na negativ film.

Še enkrat hvala!«

Služba za odnose z javnostjo

RTV Slovenija