Miha Mazzini je (sprva dramsko) besedilo podnaslovil 'tragedija zmešnjav': »Pot domov sem napisal iz jeze, ko sem prebral članek o dementnem štiriinosemdesetletnem starcu, ki se je nekako znašel na londonskem letališču in ni vedel drugega, kot da hoče k hčerki v Slovenijo. Birokratska mašinerija ga je zgrabila z vso močjo in umrl je vklenjen v centru za imigrante. Odklenili so ga šele mrtvega. Spregledana trpljenja v mehanizmu birokracije so očitno moja tema, gospod pa je celo hotel v Slovenijo, kar je še dodatna identifikacijska točka. S kratkimi prizori sem hotel ponazoriti svetla stanja v megli demence in pospremiti nesrečnika skozi njegovo kalvarijo.«
Staranje prebivalstva, naraščajoče število ljudi z demenco, hladen in nečloveški birokratski aparat lahko ustvarijo nedopovedljivo stisko in sprožajo globoka, grenka, kompleksna vprašanja o človečnosti. Za ljudi z demenco je značilno, da vse bolj izgubljajo stik z realnostjo in mentalno živijo v najzgodnejšem obdobju svojega življenja. Protagonist Alois se v igri tako nenehno vrača v otroštvo in mladost ter se spominja časa, ko sta s hčerko potovala v Milano in si ogledala slavni kip Madonnine (Francesco Croce, 1762). Režiserka Špela Kravogel in glasbena oblikovalka Darja Hlavka Godina sta želeli vstopiti v notranji svet dementnega Aloisa, zato sta si zamislili, da bi glasbeno opremo gradili na eni pesmi, ki bo Aloisa spominjala na hčer Alenko. Pesem 'O mia bella, Madonnina' (Madunina v lombardščini), ki jo je avtor Giovanni d'Anzi napisal leta 1935, je za radijsko igro izbral glavni igralec Boris Cavazza. Vendar ta pesem ni le protagonistov notranji spomin, temveč postaja čustveno nabita metafora za njegovo nikoli več najdeno hčerko.
Besedilo je za radio priredila Ana Lorger, dramaturginja je bila Vilma Štritof, tonski mojster Matjaž Miklič, glasbena oblikovalka Darja Hlavka Godina in režiserka Špela Kravogel, ki o svoji novi režiji pove takole: »Zanimal me je kontrast med notranjim svetom dementnega starostnika in resničnim svetom okoli njega. In ta resnični svet sem skozi njegova ušesa zaslišala kot kar malo absurden.«
Aloisa Dvorzaca je igral Boris Cavazza, mladega Aloisa Sebastian Cavazza, policiste Jernej Gašperin, Matej Puc in Gregor Čušin, zdravnico Maša Derganc, medicinsko sestro in socialno delavko Maja Končar, psihiatra Uroš Smolej, Kanadčana in pomočnika upravnika mrtvašnice Saša Tabaković, imigracijskega uradnika in upravnika mrtvašnice pa Branko Jordan.
Radijsko igro Pot domov lahko premierno poslušate v četrtek, 23. marca, ob 22.05 na Programu Ars.