Zametek vsega modernega v arhitekturi je k nam z Dunaja prinesel Maks Fabiani. Jože Plečnik, najznamenitejši predstavnik historične arhitekture in začetnik moderne stavbarske arhitekture pri nas, je objekte obogatil z regionalnimi izraznimi elementi. Ivan Vurnik pa je v dvajsetih letih 20. stoletja iskal slovensko nacionalno umetnost. Po tem romantičnem poskusu je v tridesetih letih 20. stoletja postal vnet zagovornik funkcionalizma in je naredil prve načrte socialne arhitekture pri nas.
V nečem pa je bil Ivan Vurnik povsem drugačen od svojih dveh poklicnih kolegov. Fabiani in Plečnik sta živela večji del samsko, asketsko življenje. Vurnikovo življenje pa je bilo burno, zaznamovano tudi z družinsko tragedijo. Njegova žena in tovarišica v umetnosti je bila slikarka Helena Kottler. Sobivanje slikarke in arhitekta se jasno kaže v njunih skupnih delih. Tako imenovana Gesamtkunst v zgodovini umetnosti ni nekaj posebnega, redkost pa je umetniško sodelovanje dveh zakoncev, ki sta zavezana različnima vrstama umetnosti. Ob skupnem delu Ivana in Helene se porajata dve vprašanji: kako je intimni partnerski odnos vplival na njuno strokovno in umetniško sodelovanje ter kako so tragični in usodni dogodki zarezali v delo obeh?
Dokumentarno-igrani film Iskalca skuša prikazati vsaj del tega zanimivega intimnega in umetniškega sobivanja, ki ne more biti nikoli v celoti pojasnjeno. Morda pa je čar in vrednost filma prav v tem, da spodbudi gledalca k razmišljanju o dveh umetnikih, ki sta na poseben način združila moči ustvarjanja.
Naslovni vlogi v 75-minutnem filmu odigrata Boris Ostan in Jette Ostan Vejrup. Scenarij je napisal dr. Boris Leskovec, soscenaristka in režiserka filma je mag. Alma Lapajne, direktor fotografije in snemalec Bojan Kastelic, montažer Milan Miloševič, producentka filma pa Tina Rakoše.
Iskalca si lahko na 1. programu Televizije Slovenija premierno ogledate v petek, 8. februarja, ob 21.45.
Služba za odnose z javnostjo RTV Slovenija