Na letošnjem drugem koncertu, ki bo v petek, 25. novembra, ob 19.30 v uršulinski cerkvi Sv. trojice v Ljubljani, se bo predstavila organistka mariborske stolnice in diplomantka Univerze za glasbo in uprizarjajočo umetnost v Gradcu Tjaša Drovenik Adamec.
Izbrala je dela skoraj pozabljenega slovenskega skladatelja Ignacija Hladnika, od čigar smrti letos mineva 90 let, ter Maxa Regerja, nemškega romantika in enega glavnih stebrov orgelske glasbe. Skladatelja sta bila sodobnika, združujejo ju tudi prvine njunih kompozicijskih slogov.
Ignacij Hladnik je kot skladatelj romantične glasbe privzel takratne sodobne kompozicijske tehnike, meje tonalnosti pa je zelo razširil – to je hkrati značilno za kompozicijski slog Maxa Regerja, katerega dela pogosto vključujejo klasične elemente po zgledu Beethovna in Brahmsa, razširjene harmonske strukture Liszta in Wagnerja. Kot Reger v Nemčiji je tudi Hladnik v Sloveniji za časa življenja slovel kot orgelski virtuoz - še posebej se je posvečal pedalni tehniki; njegovih Pet slavnostnih iger za orgle, op. 61 je bilo sprejetih celo v katalog Cecilijinega društva v Regensburgu.
Hladnikove orgelske kompozicije danes redko slišimo, sploh pa ne v imenitni družbi tako svetovljanskih glasbenih ustvarjalcev, kot je Max Reger. Koncert ima posebno umetniško vrednost, saj bodo nekatere skladbe Ignacija Hladnika zazvenele prvič, koncertantka Tjaša Drovenik Adamec jih bo izvedla na historičnih orglah uršulinske cerkve Sv. trojice, ki so delo slovenskega orglarskega mojstra Franca Goršiča in slovijo po mehkem ter polnem, tipično slovenskem orgelskem zvoku.
Posnetek koncerta bomo za poslušalce Tretjega programa Radia Slovenija - Programa Ars predvajali v nedeljo, 4. decembra, ob 18.30.