Spoštovani,

najlepša hvala za vaša opozorila in nasvete. Žal nam je, da se pred javno objavo vašega pisma podpore novinarjem informativnega programa TV Slovenija niste prej obrnili na nas, saj bi vam z največjim veseljem posredovali vse odgovore na vprašanja. Ker izjemno cenimo vaše mnenje je vodstvo RTV Slovenija kljub vsemu vaše nasvete natančno preučilo. Dovolite nam, da vas seznanimo z nekaj podatki za katere upamo, da vas bodo prepričali v naše poštene in profesionalne namene.

Tako kot je zaskrbljena vaša visoko spoštovana organizacija, je tudi vodstvo RTV zaskrbljeno, da bi informativni program TV Slovenija postal marginalni program v Sloveniji. Informativni program TV Slovenija se trenutno nahaja v resni krizi. Večini oddaj že leta pada gledanost, nobeno prejšnje vodstvo se kljub temu ni odločilo za spremembe, ker se je balo nasprotovanja dela zaposlenih. Mnoge informativne oddaje so letos dosegle rekordno nizko gledanost, vključno z našima najpomembnejšima oddajama Dnevnik in Odmevi, ki sta od leta 2003 izgubili kar 250.000 gledalcev ali polovico deleža vseh gledalcev pred televizijskimi ekrani. Hkrati konkurenčni informativni oddaji 24UR in 24UR Zvečer, komercialne televizije POP TV, dosegata rekordno gledanost. Prav zato smo se odločili za spremembe informativnega programa. Ponosni smo, da se pri spremembah zgledujemo po oddajah najuspešnejših, evropskih javnih televizij kot so BBC News, ZDF in ORF.

Gledalci bodo z novim programom dobili več programa, in sicer 5 ur več izobraževalnih oddaj, 8 ur več oddaj o kulturi, 65 ur več informativnih vsebin, 58 ur več razvedrilnih vsebin, 438 ur več športnih vsebin. Za 63 % bomo povečali dolžino vsebin namenjenim novicam in analizam mednarodnih dogodkov, novicam iz EU in sveta, za 10 % bomo povečali dolžino lokalnih novic. Prav tako smo za 25 % povečali dolžino oddaje za Romsko narodno skupnost in oddaje namenjene drugim narodnim skupnostim v Republiki Sloveniji. V novem programu smo ohranili vse oddaje posebnega javnega pomena in celo povečali njihov obseg, saj menimo, da je to poslanstvo javne televizije in pri teh oddajah ne smemo gledati na gledanost. Želimo biti uspešni in ambiciozni, zato si želimo zvišati zadovoljstvo naših gledalcev.

Sporočamo vam, da že več tednov vodimo konstanten dialog z zaposlenimi. Sodelovanje z zaposlenimi iz kulturnega, umetniškega, razvedrilnega in športnega programa je ves čas odlično. Na težave smo naleteli samo v informativnem programu. Kljub temu, da ima del novinarjev in urednikov drugačno vizijo kot vodstvo RTV Slovenija, vsa nasprotna mnenja cenimo in spoštujemo. Da bi pridobili čim več odzivov zaposlenih se se osebno pogovoril z 32 zaposlenimi uredniki, voditelji oddaj, novinarji, producenti, snemalci in drugimi, večkrat sem se sestal tudi z vodstvom novinarskega sindikata in odgovarjal na vsa zastavljena vprašanja na sestanku z zaposlenimi. Prav tako sem spremembe pojasnjeval na seji Sveta delavcev RTV. Poudarili bi, da noben direktor v zgodovini TV Slovenije pri pripravi programskega načrta ni prisluhnil tako velikemu številu zaposlenih. Do zdaj so se o programskih spremembah pogovarjali izključno v zelo ozkem krogu direktorja in odgovornih urednikov, brez vednosti zaposlenih. Žal nam je, da del zaposlenih na TV Slovenija še naprej nasprotuje vsem predlaganim spremembam. Na zadnjem sestanku so nam celo postavili zahtevo, da se kljub drastičnemu padanju gledanosti ne sme nič spremeniti. Torej na eni strani TV Slovenija množično izgubljamo gledalce, na drugi strani nas pozivajo naj ne ukrepamo. Mi se ne strinjamo in menimo, da smo dolžni upoštevati predvsem želje in interese gledalcev, ki kot davkoplačevalci financirajo naš program.

S spoštovanjem,

dr. Valentin Areh,
v. d. direktorja TV Slovenija