Slabe ceste bodo na sporedu ob sobotah ob 22.40 na Prvem.
Besedilo ukrajinske dramatičarke in scenaristke Natalje Vorožbit v ospredje postavlja surovost vojne na območju ukrajinskega Donbasa, pri tem pa raziskuje vprašanja človeškosti, zdravega razuma, psiholoških procesov ter postavljanja vrednostnih mej v odnosu do preživetja.
Novinarka na poročevalski misiji sreča vojaka, to pa v njej sproži notranji kaos vrednotenja. Tri najstnice se zapletajo v bolj ali manj nevarna razmerja z ukrajinskimi vojaki. Cestna blokada, na kateri se srečajo ravnatelj osnovne šole, poveljnik in vojak, je tanka črta, na kateri se sprožajo novi izbruhi, pa tudi vprašanje preživetja. Ženska in vojak se z džipom vozita proti cilju – a njuno potovanje je veliko več kot le potovanje od ene do druge točke. Situacija, v kateri se mlada novinarka zaplete z vojakom, zastavlja vprašanja o stališčih do življenja, svobode in vloge žrtve. Droben dogodek pred vojno ‒ dekle po nesreči povozi kokoš ‒ pa izrisuje slutnjo že navzočih napetosti in teženj.
Besedilo Slabe ceste Natalje Vorožbit je sprva zaživelo leta 2017 v uprizoritvi gledališča Royal Court, leta 2020 pa kot celovečerni film; ta je leto pozneje prejel oskarja za najboljši mednarodni film.
Režiserka cikla kratkih radijskih iger je Ana Krauthaker, ki je poleg Julije Zapeke besedilo tudi prevedla. Z njim se je srečala leta 2019 na festivalu Prix Europa, na katerem je sodelovala z radijsko igro za otroke Ta pesem ozdravi ribo. »Da sem se k besedilu vrnila v prejšnjem letu, ni toliko stvar rusko-ukrajinske vojne – vojne so ves čas navzoče, vprašanje je le, koliko si zatiskamo oči: hrupne ali komaj zaznavne so naša stalna sodobnost. Ne, na besedilo me je opozorila naključna osebna izkušnja, segajoča v meglo družinske zgodovine, ki sem jo doživljala kot neulovljive odseve v svojem sedanjem življenju. Ko začutiš, da vsebine v skoraj popolnoma ohranjeni obliki prečkajo čas in prostor v tvoj notranji svet, se zaveš, kako obsežne in brezčasne so vojne matrice, ki ostajajo in razsajajo, dokler s ponotranjenjem ne sprejmemo svoje odgovornosti in ne začnemo iskati rešitve.«
Posebnost novega radijsko-dramskega dela v produkciji Uredništva igranega programa na programu Ars je tudi njegova ambientalnost – snemanje je bilo namreč izvedeno na terenu, in sicer na območju termoelektrarne HSE Trbovlje, v kamnolomu Mivšek, na Vrhniki, v Velikih Laščah ter v kletnih prostorih RTV Slovenija.
Šestdelni cikel so interpretirali Maruša Majer, Eva Pečnik, Petra Kodba, Špela Lovrec, Vesna Jevnikar, Matija Vastl, Primož Bezjak, Stane Tomazin, Gašper Vodlan, Polona Juh, Jurij Drevenšek, Blaž Šef, Doroteja Nadrah, Iva Krajnc Bagola in Vladimir Vlaškalić. Avtorsko glasbo je ustvaril Luka Hočevar, tonski mojster cikla je Matjaž Miklič, pri petem delu tudi Sonja Strenar; kot tehnični asistenti so pri posameznih delih sodelovali Urban Gruden (Slabe ceste I), Gašper Vodlan (Slabe ceste II, III in VI) in Martin Florjančič (Slabe ceste IV).
Vsak del cikla Slabe ceste bo še trideset dni po predvajanju v etru na voljo v podkastu kratke radijske igre na spletnih straneh Prvega in Arsa ter na spletnem portalu ali aplikaciji RTV 365.