Reportažno vozilo HD 1 je bilo dobavljeno letos in je namenjeno izvedbi najzahtevnejših in najobsežnejših projektov. Vključuje dve produkcijski celoti: večjo, namenjeno obsežnejšemu delu; in manjšo, namenjeno izvedbi dodatnega programa na mednarodnih televizijskih prenosih. V osnovi je opremljeno s 13 kamernimi verigami, od teh dvema brezžičnima. Kamere so zadnja generacija HD. Tonski del vozila je opremljen z tonsko mizo LAWO v sistemu 5.1 in Dolby E sistemom. Vozilo ima vgrajeno brezprekinitveno napajanje, ki mu omogoča vsaj 8-minutno delo v primeru popolnega izpada električne energije. S tem vozilom se je RTV Slovenija postavila ob bok najbolje opremljenim televizijam v Evropi. Foto:
Reportažno vozilo HD 1 je bilo dobavljeno letos in je namenjeno izvedbi najzahtevnejših in najobsežnejših projektov. Vključuje dve produkcijski celoti: večjo, namenjeno obsežnejšemu delu; in manjšo, namenjeno izvedbi dodatnega programa na mednarodnih televizijskih prenosih. V osnovi je opremljeno s 13 kamernimi verigami, od teh dvema brezžičnima. Kamere so zadnja generacija HD. Tonski del vozila je opremljen z tonsko mizo LAWO v sistemu 5.1 in Dolby E sistemom. Vozilo ima vgrajeno brezprekinitveno napajanje, ki mu omogoča vsaj 8-minutno delo v primeru popolnega izpada električne energije. S tem vozilom se je RTV Slovenija postavila ob bok najbolje opremljenim televizijam v Evropi. Foto:

Vse to in še veliko več lahko izveste v soboto, 26. oktobra 2013, med 9. in 15.30 na severnem delu parkirišča P4, ob Kristalni palači v ljubljanskem BTC-ju (Ameriška ulica). RTV Slovenija bo v okviru obeleženja 85-letnice delovanja radia in 55-letnice televizije že tretjič v letošnjem letu predstavila izbrana reportažna vozila. S pomočjo strokovne tehnične ekipe bomo vsem zainteresiranim obiskovalcem predstavili 6 reportažnih vozil (HD 1, Wireless, DSNG HD, RA 1, RA 2, RA 3) ter jim razložili, kako v njihove domove prideta zvok in slika, kako nastane prispevek, vklop v živo s terena in še mnogo drugih stvari.Med razstavljenimi vozili bo na ogled javnosti tudi najnovejše vozilo za pripravo prenosov v HD-tehniki.

Poleg predstavitve reportažnih vozil RTV Slovenija bo poskrbljeno tudi za najmlajše obiskovalce, ki bodo lahko na poučnih otroških delavnicah - vodila jih bosta pisatelj Žiga X. Gombač in ilustrator Ivan Mitrevski - spoznali delovanje radia in televizije. Manjkala ne bosta niti kolo sreče, kjer vsak vrtljaj prinaša lepo nagrado, ter priljubljena poslikava obraza.

Reportažno vozilo RA 1 Radia Slovenija je namenjeno za najzahtevnejša zvokovna snemanja in produkcijo tona za neposredni prenos. Režijski prostor je nameščen na podvozje tovornega vozila Mercedes Actros in je delo avstrijskega podjetja BFE. Instalacijo tehnologije in povezav je opravila Tehnično tehnološka skupina Radijske produkcije. V nadgradnji sta dva ločena prostora, in sicer tonska režija, kjer je prostor za tonskega mojstra in glasbenega producenta, ter tehnološki prostor, kjer se izvaja osnovno urejanje posnetkov. Reportažno vozilo odlikuje odlična akustika v režijskem prostoru in zmogljiva oprema, kar omogoča izvedbo najzahtevnejših projektov z velikim glasbenimi korpusi in zahtevno zvokovno režijo. Dimenzije: D x Š x V: 10 m x 2,4 m x 4 m. Foto: RTV SLO
Reportažno vozilo DSNG smo dobili leta 2012. Namenjeno je prenosu slike in tona preko satelitskih zvez. Vozilo ima vgrajeno kamero, komunikacijsko opremo in nizkošumni agregat, kar omogoča s kateregakoli kraja v in izven Slovenije neposredno javljanje v oddaje dnevnoinformativnega programa. Vozilo lahko deluje tudi kot malo reportažno vozilo, saj sta v vozilu nameščeni osnovna video in avdio mešalna miza. Z njim lahko s tremi kamerami izpeljemo manj zahtevna snemanja dogodkov ali prireditev. Pri prenosih večjih prireditev DSNG vozilo uporabimo v povezavi z velikimi reportažnimi vozili za prenos slike visoke ločljivosti (HD), česar naše starejše DSNG vozilo ne zmore.Dimenzije: D x Š x V: 6,2 m x 2 m x 3,2 m. Foto: RTV SLO
Reportažno vozilo RA-2 je namenjeno izvedbi zvokovno zahtevnejših projektov v smislu produkcije stereo ali prostorskega zvoka in večkanalnega snemanja. Vozilo, ki je bilo leta 2009 prevzeto v uporabo, je plod slovenskega znanja in izvedbe. Nadgradnja zvokovne režije, ki je nameščena na podvozju tovornega vozila Mercedes Atego, z večplastno konstrukcijo zagotavlja osnovo za doseganje primernih akustičnih pogojev. Prav tako je notranja obdelava prostora podrejena akustičnim zahtevam, ki z monitorskim sistemom Genelec zagotavlja pogoje za profesionalno obdelavo zvoka.
Vozilo Wireless je bilo dobavljeno leta 2011 in je namenjeno za izredno hitre vklope v živo v oddaje TV Slovenija z urbanih lokacij. Opremljeno je z 2,4 GHz oddajno tehnologijo. Trenutno je v uporabi v Ljubljani, kjer imamo sprejemno točko na stolpnici TR3 pri Cankarjevem domu. Dimenzije: D x Š x V: 5 m x 2,5 m x 2,1 m. Foto: RTV SLO
RA 3 Radia Slovenija je reportažno vozilo, ki je namenjeno manj zahtevnim snemanjem oz. prenosom. Osnova je povišana izvedba kombiniranega vozila Peugeot Boxer. Opremljeno je z mešalno mizo Soundcraft z 32 vhodi, večkanalno snemalno enoto, procesorjem zvoka Lexicon in naborom mikrofonov ter ostale potrebne opreme. Kljub razmeroma majhni in preprosti izvedbi reportažnega vozila, ki je namenjeno predvsem izvedbi glasbenih projektov, izpolnjuje najzahtevnejše standarde, ki so zahtevani za profesionalno produkcijo tona. Zaradi majhnosti in okretnosti je primeren za izvedbo projektov na težje dostopnih lokacijah in je nepogrešljiv pri zahtevnejših projektih, s katerimi se dopolnjuje produkcijske kapacitete v smislu predmešanja ali izvedbe prenosa s komentarjem. Dimenzije: D x Š x V: 6 m x 2,1 m x 3 m. Foto: RTV SLO