Na tekmovanje za 69. pokal Hahnenkamm pa je vseeno prišel tudi en nezaželeni gost, in sicer slabo vreme. Meteorologi so imeli prav. Že prejšnji konec tedna, ko se je bela karavana še zadrževala v švicarskih Alpah, so sporočili, da za vikend v Kitzbühlu ne kaže dobro. Švicarji so se nasmehnili. Postalo je namreč očitno, da bodo v letošnji sezoni dobili še en obračun z Avstrijci. Njim je namreč turneja Adelboden – Wengen uspela v celoti.
Odlična snežna površina
V preteklih tednih so v Kitzbühlu imeli zelo dobre vremenske razmere in organizatorjem je uspelo odlično pripraviti snežno površino prog Streif in Ganslern. Ob prihodu kontrolorja Mednarodne smučarske zveze ni bilo nobenega dvoma. Letošnje tekmovanje za pokal Hahnenkamm je bilo potrjeno. Zdaj progi več nista v tako dobrem stanju, toda če prej ne bi bili vrhunsko pripravljeni, ne bi zdržali vremenskega napada. In letos bi ostali brez Kitzbühla.
Vikend, poln vprašajev
Za izvedbo smuka je treba imeti vsaj en trening. Prvega so v slabem vremenu stisnili pod streho v sredo. Trajal je skoraj tri ure in pol. V četrtek naj bi bilo bolje. Toda zdaj se šele začnejo prave težave. Za petek in soboto sta namreč napovedana dež in sneg. V petek bo zapihal zahodnik, ki bi s spremljajočimi padavinami lahko preprečil izvedbo superveleslaloma. V soboto pa naj bi z jugozahoda prišla nova nevihta, ki naj bi postavila pod vprašaj tudi znameniti smuk.
Rezervne možnosti
Peter Obernauer pravi, da je pred njim morda najtežji konec tedna v vlogi vodje tekmovanj. Pričakovati je treba časovno prestavljanje startov, prekinitve in podobno. Prav tako obstajajo možnosti za znižanje startov, kar se je v zadnjih letih že večkrat dogajalo. Dodaten termin se ponuja tudi v ponedeljek, toda to nikomur ne diši. Razen morda Hermannu Maierju, ki je leta 2003 le trinajst dni po vrnitvi po prometni nesreči v ponedeljek slavil svojo najbolj čustveno zmago v karieri.
Novosti v Kitzbühlu
Slalom ni tako zelo na prepihu, saj vreme nanj ne vpliva tako lahko. So pa z njim povezane vse letošnje novosti v Meki alpskega smučanja. Po dveh sezonah se namreč slalom vrača na staro in tradicionalno strmino Ganslern. V zadnjih dveh sezonah so namreč organizatorji slalomsko progo zapeljali na spodnji del smukaške. Po številnih protestih so slalomski start zdaj nekoliko zvišali in postavili tudi novo sedežnico, ki smučarje nanj pripelje. V nedeljo se tako obeta spektakel starega kova z nekaterimi modernimi vložki.
Prestiž posebne vrste
Kitzbühel je poseben. To vam bo potrdil vsak, ki je kdaj koli tam tekmoval ali pa spremljal tekme kako drugače. Tradicija v zvezi s smučarskimi tekmovanji je izredno bogata. Isto lahko rečemo za "ugledne" goste, ki se kitzbühelskih tekmovanj udeležijo v ogromnem številu. Kdor v Avstriji nekaj velja, mora biti zraven. Tudi Nemci razmišljajo podobno. Franz Beckenbauer, brata Klitchko in polovica formule ena so vselej prisotni. Poleg čez ves konec tedna pride okoli 80 tisoč ljudi. Toda glavni razlog za prestiž Kitzbühla je smuk na progi Streif.
Najtežji smuk na svetu
Kdor je stal na startu tega smuka, ve, o čem pišem. Pogled navzdol v prepad je strašljiv. Že samo prvih pet sekund se zdi izjemno težavnih, če pa razmišljaš o levem zavoju, ki te pripelje v Mišnico … Na startu vlada drugačna tišina kot običajno. Tudi največji mojstri se zavedajo, kako težka naloga je pred njimi. Samo majhna napaka na strmini ali "na kmetiji" pa dobiš brezplačno vožnjo s helikopterjem. V bolnišnico. Zadnji del je najtežji. Na prelomnici Hausberg smukaču dobesedno zmanjka tal pod nogami. Po skoku sledi prečni prehod, kjer se Streif trudi vreči smučarja iz ravnotežja. Hitrosti so ogromne.
Izkušnje so ključ do uspeha
Na tej progi je bilo največ padcev. Nekateri so se končali dobro, drugi slabo. Samo v lanski sezoni je grdo nastradal Američan Scott Macartney, na treningu pa si je nogo zlomil tudi Čeh Ondrej Bank. Izkušnje so v Kitzbühlu bistvenega pomena. Slino je na startu težko požreti v vsakem primeru, toda vseeno gre lažje, če imaš za seboj že nekaj voženj po tej progi. Ko je Stephan Eberharrter leta 1992 prvič stal v startni hišici, ga je le Hans Pum uspel prepričati, da ni šel v dolino z gondolo. Leta 2004 je s skoraj popolno vožnjo, zmagal s sekundo in 21 stotink prednosti.
Urban Laurenčič
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje