Namesto da bi ljudem plačevali za pridobivanje informacij o mestih, so se pri Googlu na začetku odločili za uporabo storitve Map Maker, ki je lokalnim prebivalcem in ljudem, ki imajo zanesljive podatke o tamkajšnjih ozemljih, omogočil, da sami uredijo zemljevide in na njih preprosto dodajajo svoje podatke.
Potem ko je Google Maps leta 2005 zakoličil usodo spraševanja mimoidočih neznancev za pot, je dve leti za tem ponudil še Street View. Na ta račun je poslal avtomobile po vsem svetu, da bi njegovi uporabniki lahko videli hiše, ceste in znamenitosti v načinu 360 stopinj. Google Maps je v vseh teh letih pridobil ugled najboljše brezplačne spletne kartografske storitve, toda še vedno so pomanjkljivosti v določenih predelih sveta.
23. aprila 2005 pa je luč sveta ugledala tudi priljubljena spletna stran za izmenjavo videoposnetkov YouTube, kjer jih uporabniki lahko pregledujejo, komentirajo in ocenjujejo. Danes je platforma tako kot Maps pod okriljem spletnega velikana Google. Za komentiranje in ocenjevanje videoposnetkov je potrebna registracija, za pregledovanje pa ne. Izjema so posnetki, ki niso primerni za osebe, mlajše od 18 let.
Uporabniki lahko nalagajo lastne posnetke ali tiste posnetke, za katere imajo dovoljenje avtorja, prepovedano pa je nalaganje posnetkov, ki vsebujejo pornografske vsebine, nasilje, kriminalna dejanja, psovke … YouTube si pridržuje pravico za brisanje, uporabo in spremembo naloženih vsebin.
YouTube je kot "brezplačni" medij (hkrati je velik del njegovega dobička odvisen od denarja oglaševalcev) za objavo videoposnetkov postal sredstvo za promocijo neznanih filmskih in glasbenih avtorjev, ki so po tej poti prišli na druge javne medije, kot sta radio in televizija. V maju leta 2007 je podjetje avtorjem, ki imajo največ ogledov, ponudilo, da postanejo njihovi partnerji in na ta način dobijo del zaslužka, ki ga dobijo z oglaševanjem na strani YouTube.
Moč YouTuba so prepoznali tudi politiki. Kandidati za ameriške predsedniške volitve 2008 so uporabljali YouTube kot medij za predsedniško kampanjo, uporabljala sta ga predvsem Barack Obama in Hillary Clinton. Volivci so si lahko ogledali videoposnetke, na katerih predsedniški kandidati izrazijo svoje cilje. Ameriški mediji pravijo, da je YouTube odigral pomembno vlogo pri porazu republikanskega senatorja Georgea Allena zaradi posnetka, v katerem senator prikazuje rasistični odnos.
YouTube pa z letom 2021 tudi v Evropski uniji spreminja pogoje uporabe, saj bo povečal število oglasov, ki se bodo vrteli pred predvajanjem videoposnetkov – tudi na tistih kanalih, kjer ustvarjalci tega ne želijo. Spremembi nasprotujejo lastniki manjših kanalov, ki ne dosegajo meril za pridružitev partnerskemu programu, a bo YouTube pred njihove videoposnetke zdaj vseeno postavil oglase in pobral sto odstotkov vseh prihodkov. Pritožujejo se tudi lastniki večjih kanalov, ki oglasov v svojih videoposnetkih preprosto niso želeli prikazovati. Za gledalce bo to pomenilo, da bodo morali oglase preskakovati ali pa si jih ogledati še pogosteje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje