Lokomotiva je še vedno ob Ljubljanici. Foto: MMC RTV SLO/Lan Dečman
Lokomotiva je še vedno ob Ljubljanici. Foto: MMC RTV SLO/Lan Dečman
Dvigovanje iztirjenega vlaka

Zadnjega od vagonov bodo z brežine potegnili danes, šele potem bo možen dostop do lokomotive, pojasnjuje predstavnik za odnose z javnostmi Slovenskih železnic Igor Hribar. Škoda lahko po nestrokovnih ocenah doseže tudi 500.000 evrov, kar vključuje poškodbe na vagonih in infrastrukturi, treba pa je upoštevati tudi stroške zaradi sanacije ekološke škode.

Vzrok nesreče še ni znan, prve podatke pa bodo dobili do konca prihodnjega tedna. Preiskava bo trajala še nekaj časa, ker bo treba pogledati tehnične naprave na sami lokomotivi, z nje pa je treba pridobiti tudi dokazno gradivo. Do njega ne morejo, dokler lokomotive ne potegnejo iz brežine.

"Posledice bodo dolgoročne"
Sicer pa pri Slovenskih železnicah zatrjujejo, da so preprečili onesnaževanje okolja, a ekologi opozarjajo, da to no mogoče kar tako trditi. "V nobenem primeru ne gre za minimalno onesnaženost, ampak gre za srednje veliko ekološko katastrofo. Do 2.000 litrov, ki se je izlilo, samo če pogledamo, da ena kaplica uniči 1.000 litrov pitne vode, bodo posledice dolgoročne. Predvsem bo uničena favna in flora, ekosistem, ribji zarod in pa v končni fazi tudi podtalnica in to na daljše razdalje, po moje vse do Trbovlja, nižje," je za TV Slovenija dejal predsednik Zveze ekoloških gibanj Slovenije Karel Lipič.

Dizelska lokomotiva je na železniški progi v Zalogu v nedeljo pri premiku sestava 20 vagonov naletela na tirni zaključek slepega tira in iztirila skupaj s še tremi vagoni. V njej je bilo približno 2.000 litrov dizelskega goriva, v Ljubljanico pa naj bi ga steklo okoli 1.000 litrov.

Dvigovanje iztirjenega vlaka