Leta 2021 je umrlo osem pešcev več kot leta 2020 in enako število kot leta 2019. Našteli pa so za četrtino več prometnih nesreč z udeležbo pešcev kot v letu 2020, ko jih je bilo 439, so sporočili z Agencije za varnost prometa. V petletnem obdobju se je število prometnih nesreč z udeležbo pešcev zmanjšalo za 13 odstotkov. Lani se je hudo poškodovalo 509 pešcev, 416 pa lažje.
Skoraj polovica lani umrlih pešcev je bila starejša od 55 let, štirje so bili stari med 55 in 64 let, trije pa so bili starejši od 65 let. Umrl pa je tudi otrok, mlajši od sedem let. Devet od 15 pešcev ni povzročilo nesreče, v kateri so umrli.
V zadnjih petih letih največ pešcev umrlo zaradi prehitrih voznikov
Med letoma 2017 in 2021 je umrlo sedem alkoholiziranih pešcev, ki so bili tudi povzročitelji smrtne prometne nesreče. V istem obdobju je zaradi drugih alkoholiziranih povzročiteljev umrlo šest pešcev. Povprečna stopnja alkoholiziranega pešca, ki je povzročil nesrečo, je bila 1,63 grama alkohola na kilogram krvi.
Glavni vzroki za nastanek smrtne prometne nesreče pešcev v tem obdobju so bili neprilagojena vožnja voznikov, zaradi katere je umrlo 17 pešcev, nepravilnosti pešca, zaradi katerih je umrlo 16 pešcev in premik z vozilom, zaradi česar je umrlo osem pešcev.
Med umrlimi v nočnem času niti eden ni nosil odsevnika
Šest pešcev je lani umrlo v temnem delu dneva, devet pa v svetlem delu dneva. Med letoma 2016 in 2021 je 47 pešcev umrlo v temnem delu dneva. Niti eden izmed njih v času smrtne prometne nesreče na sebi ni imel odsevne površine ali odsevnika.
Od 60 umrlih pešcev v zadnjih petih letih jih je 30 umrlo v naselju, 30 pa izven naselja. Hudo poškodovanih je bilo v naselju 447 pešcev, izven naselja pa 71, so še sporočili z Agencije za varnost prometa.
Agencija prihodnji teden s policijo in 45 občinami pripravlja nacionalno preventivno akcijo za večjo varnost pešcev Bodi viden – bodi previden. Policisti bodo v okrepljenem nadzoru pri pešcih preverjali spoštovanje predpisov, kot so uporaba odsevnih teles, varno prečkanje vozišč in pravilna stran hoje, pri voznikih pa bodo pozorni zlasti na kršitve, kot je izsiljevanje prednosti pešcem na zaznamovanih prehodih za pešce in hitrost vožnje. Krajše poostrene nadzore bodo tako izvajali predvsem v bližini prehodov za pešce in na drugih lokacijah s povečano problematiko varnosti pešcev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje