Letalo je z radarskih zaslonov izginilo ob 10.34, je poročala dopisnica TV Slovenija Mojca Dumančič. Padlo je v gozdu takoj po gorskem križišču od Predmeje proti Lokvam. Letalo je zgorelo in je popolnoma uničeno, gasilci so v njem našli ostanke več zoglenelih ljudi, Policijska uprava Nova Gorica pa je potrdila, da so žrtve štiri.
Vsi štirje naj bi bili moški in nemški državljani. Identiteto dveh so že ugotovili. Pilotiral je 73-letni Nemec, eden izmed sopotnikov pa je bil star 38 let. Po poročanju spletne izdaje časopisa Leipziger Volkszeitung je umrli 38-letni sopotnik podjetnik iz Leipziga Thomas Wagner, ustanovitelj in lastnik velikega nemškega podjetja Unister, ki se ukvarja z spletnimi storitvami. Po pisanju časopisa je bil Wagner na službeni poti v Benetkah, umrl pa je med vračanjem nazaj domov. Enomotorni šestsedežni piper 32 je bil sicer registriran v ZDA.
Preiskavo bodo nadaljevali v petek. O nesreči so obvestili tudi preiskovalno sodnico, pristojno državno tožilstvo in preiskovalca iz službe za preiskave letalskih nesreč in incidentov.
Zaradi preiskave so zaprli večstometrski pas okoli kraja nesreče. Cesta Predmeja-Lokve je tako še naprej zaprta za ves promet.
Ni jasno, kako je lahko v takšnem vremenu in ob takšnem vetru sploh poletelo. Očividci so povedali, da je letalo malo pred nesrečo vrtinčilo v zraku, kot bi "izvajalo akrobacije", in da je z nosom navzdol padlo na tla, takrat pa zagorelo. Med dogodkom je divjala močna nevihta.
Iz Leipziga v Benetke in nazaj
Dumančičeva je poudarila, da letalo ni poletelo iz Ajdovščine, saj je tamkajšnje letališče zaprto. Svojo pot je začelo v Leipzigu v Nemčiji, se ustavilo v Benetkah in od tam poletelo čez Slovenijo nazaj proti Leipzigu. Policisti so potrdili, da je bilo letalo brezhibno in da je imelo vsa potrebna dovoljenja za polet, je še poročala dopisnica TV Slovenija.
Težave z zaledenitvijo in klic na pomoč
STA poroča, da je pilot pred nesrečo slovenski kontroli zračnega prometa sporočil o težavah z zaledenitvijo. Do tega pojava pride, ko letalo prileti na tako hladno območje, da zaradi zaledenitve ni nobene vidljivosti, zaradi nabiranja ledu na krilih pa še izgubi aerodinamičnost. Kmalu po sporočilu o zaledenitvi so na kontroli zračnega prometa prejeli še klic na pomoč (mayday), čemur je sledilo izginotje z radarske slike, še poroča Slovenska tiskovna agencija.
Piper 32 neprimeren za nizke temperature
Letalo piper 32 lahko leti do višine 5000 metrov in ni primerno za letenje ob nizki temperaturi, je za STA pojasnil Miha Repovž z Letalske zveze Slovenije. Ima namreč slabe sisteme proti zaledenitvi - številni primerki pa jih sploh nimajo. Zaledenitev pomeni, da se na površini kril začne nabirati led, krila pa se zato debelijo.
Led se lahko začne nabirati tudi na propelerju ali horizontalnem stabilizatorju. Vse to pa povzroči zlom vzgona, kar pomeni, da letalo preneha leteti in pade. Razlog bi po Repovževem mnenju, sicer predsedniku varnostne komisije pri Letalski zvezi Slovenije, lahko bile tudi nevihte v kombinaciji z ledom. "Letalo izgubi kontrolo in lahko se zgodi marsikaj," je dodal.
Zaledenitve mogoče tudi poleti
Manjša letala po pojasnilih Repovža nimajo tovrstnih sistemov proti zaledenitvam in lahko letijo le v območju, kjer ne prihaja do zaledenitev. Do teh pa lahko prihaja tudi poleti ob ohladitvah, je dodal. Ali bo v takem vremenu vzletel, je stvar znanja in presoje pilota, še poroča STA.
V SLOVENSKI LETALSKI ZGODOVINI ŽE VEČ HUDIH NESREČ
(kronologija)
1. september 1966 - Med pristajanjem na letališču Brnik je strmoglavilo letalo Bristol Britannia, ki je bilo na poti iz Londona. V nesreči je umrlo 98 ljudi, 19 pa jih je preživelo.
10. september 1976 - Nad Vrbovcem pri Zagrebu sta v zraku trčili letali slovenskega prevoznika Inex Adria in britanskega British Airways. Umrlo je vseh 176 ljudi na obeh letalih.
1. december 1981 - Čarterski polet Inex-Adrie Avioprometa iz Ljubljane na Korziko se je končal z najhujšo slovensko letalsko nesrečo. Letalo DC-9 je med pristajanjem na letališče pri Ajacciu treščilo v korziško goro San Pietro, pri čemer je umrlo vseh 180 ljudi na krovu.
10. september 1995 - V Brkinih je strmoglavilo manjše letalo tipa Robin D-400. Umrli so vsi štirje ljudje na krovu, poleg pilota tudi tri potnice. Letalo francoske izdelave je bilo last portoroške družbe Kondor Air.
10. junij 1997 - Nad Okrešljem v pogorju Savinjskih Alp se je med usposabljanjem gorske reševalne službe pri vaji s helikopterjem pripetila nesreča, v kateri je umrlo pet gorskih reševalcev. Ti so uredili sidrišče, ko je helikopter v okviru vaje začel dvigovati domnevnega ponesrečenca, je bil nekdo od peterice še pripet na varnostno žico. Helikopter je z žico odtrgal tudi del skale, ta pa je peterico potegnila za sabo in padli so okoli 300 metrov globoko.
11. januar 2008 - Pod vrhom Javorja nad Trbovljami je strmoglavilo civilno letalo antonov 2. Pri tem je umrl pilot, kopilot pa je dobil močne opekline. Preiskava je pokazala, da je bilo za nesrečo krivo slabo vreme.
23. avgust 2012 - V bližini Iga je ob pristajanju strmoglavil balon na topel zrak, pri čemer je umrlo šest ljudi od skupaj 32 na krovu. Balon je večkrat udaril v tla, vmes pa trčil še v drevo. Več ponesrečencev je popadalo iz košare, druge je zajel ogenj. Na kraju nesreče so umrli štirje ljudje, dva pa pozneje v bolnišnicah.
14. september 2014 - Pri Divači je strmoglavilo manjše letalo tipa Robin D-400 in nato popolnoma zgorelo. Umrli so trije ljudje na krovu, eden od potnikov pa je bil huje ranjen.
8. november 2015 - Med naseljema Dobrnež in Slovenske Konjice je po zgolj nekaj minutah letenja strmoglavilo ultralahko letalo, pri čemer sta umrla dva človeka.