"Danes smo storili pomemben korak naprej v naših vzajemnokoristnih odnosih z ZDA v letalskem sektorju," je ob podpisu poudaril evropski komisar za promet Siim Kallas in dodal, da bo dogovor evropskemu letalskemu sektorju pomagal iz krize. Dogovor mora sicer še skozi zakonodajne postopke v obeh čezatlantskih partnericah, kar je lahko dolgotrajen proces z negotovim izidom.
Prvi sporazum o odprtem nebu so EU in ZDA podpisali konec aprila 2007, veljati pa je začel leta 2008. Z njim sta se partnerici zavezali k prizadevanjem za nadaljnje odpiranje letalskih trgov, o čemer sta se pogovarjali v drugi fazi pogajanj, ki naj bi evropskim prevoznikom olajšala dostop do ameriškega trga ter okrepila sodelovanje na varnostnem in okoljskem področju. Faza se je začela maja 2008 med slovenskim predsedovanjem EU-ja na Brdu. Po koncu pogajanj naj bi evropska stran želela več, kot je dobila.
Evropski vlagatelji lahko pridobijo 49,9-odstotni delež v ameriških družbah, še vedno pa nimajo pravice, da bi pridobili več kot 25 odstotkov delnic z glasovalnimi pravicami, kar pomeni, da nimajo vpliva na strateške odločitve v ameriških podjetjih. Ta prag je v primeru ameriških vlagateljev v evropska podjetja 49-odstoten.
Evropska komisija navaja, da dogovor prinaša številne prednosti; 25 milijonov dodatnih potnikov, 80.000 dodatnih delovnih mest v petih letih in za 12 milijard evrov ekonomskih koristi, evropskim družbam pa omogoča, da od koder koli iz EU-ja letijo kamor koli v ZDA.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje