Projekt Galileo potrebuje nove spodbude in prožnejši način vodenja, sporoča svet ministrov za promet. Foto: EPA
Projekt Galileo potrebuje nove spodbude in prožnejši način vodenja, sporoča svet ministrov za promet. Foto: EPA
Tehnološki park Ljubljana Brdo
Sedež agencije bi bil v Sloveniji nastanjen v Tehnološkem parku Ljubljana Brdo.

Načrt evropskega komisarja za promet Jacquesa Barrota bo osem podjetij s koncesijo prisilil, da vsa odprta vprašanja rešijo do 10. maja.

Vodenje projekta bo maja prevzel generalni direktor
Predsedujoči svetu, nemški minister za promet Wolfgang Tiefensee, je opozoril, da je Galileo v krizi, čeprav je industrija do zdaj naredila "nekaj korakov v pravo smer". Do zdaj so bila nerešena tudi najbolj osnovna vprašanja vodenja projekta, saj so se odločitve sprejemale s soglasjem ministrov, kar je zahtevalo veliko pogajanj in dodatno prispevalo k zamudam.

Zato so ministri določili, da mora konzorcij ponudnikov do 10. maja vzpostaviti pravno-formalno strukturo, ki jo bo vodil generalni direktor in ki bo prispevala k prožnejšemu vodenju projekta.

Če konzorcij podjetij ne bo upošteval navodil sveta ministrov, bo zadevo v roke vzela Evropska komisija, ki bo do junijskega zasedanja ministrov predlagala alternativne rešitve. V skrajnem primeru bi lahko ponovili javni razpis za sodelovanje v projektu.

Tiefensee poziva k dodatnemu zagonu
Po besedah slovenskega prometnega ministra Janeza Božiča je bilo glavno sporočilo sveta konzorciju podjetij, naj se pogajanja nadaljujejo v kratkih rokih, tako da bodo glavne točke bodoče koncesijske pogodbe dogovorjene do septembra.

Tiefensee je poudaril, da je "previdno optimističen", da bo ambiciozni urnik tudi v resnici izvedljiv. Ob tem je pozval k dodatnemu zagonu, saj je Galileo pomemben projekt, pri katerem Evropska unija ne bi smela zaostajati za konkurenco ali "zaiti v slepo ulico".

Zapleti zavirajo slovensko lobiranje
Član medresorske komisije za projekt Galileo in generalni direktor direktorata za promet Ljubo Zajc je ob robu zasedanja dejal, da Sloveniji "zapleti z Galileom ne gredo na roko", saj ovirajo lobiranje za sedež nadzornega organa sistema za satelitsko navigacijo. Prometni minister pa je ponovil, da "Slovenija angažirano dela na projektu".