Evropski komisar za promet je ponovno poudaril, da je slovenski sistem cestninjenja nepravičen. Foto: MMC RTV SLO
Evropski komisar za promet je ponovno poudaril, da je slovenski sistem cestninjenja nepravičen. Foto: MMC RTV SLO
Tedenske vinjete po pet evrov?

Na Tajanijevo mnenje se je sicer že odzval slovenski minister za promet Patrick Vlačič, ki je poudaril, da je cestninjenje v pristojnosti Slovenije in da bo država uvedla takšen sistem, "ki bo v skladu s slovenskimi interesi in evropsko zakonodajo".

Vlačič je tudi odločno zavrnil italijansko pobudo, da bi obalni del slovenskega avtocestnega križa izvzeli iz sistema cestninjenja.

Evropski komisar Tajani sicer spada med tiste evropske politike, ki verjamejo, da je sedanji slovenski cestninski sistem nepravičen do tranzitnih potnikov. Prepričan je, da Slovenija turistov ne bi smela siliti h kupovanju dolgoročnih vinjet, piše tržaški časnik Il Picollo.

To ni prva kritika evropskega komisarja
To ni prvi kritični nastop evropskega komisarja za promet, ki prihaja iz sosednje Italije, zoper slovenski način cestninjenja. Novembra je tako, denimo, Sloveniji predlagal uvedbo turističnih vinjet. Tudi tedaj se je spraševal, čemu bi zaradi počitnic v Sloveniji za avtoceste plačeval toliko kot drugi v celem letu.

Kot je znano, na slovenskem prometnem ministrstvu trdijo, da bo država uvedla takšen sistem, ki bo v skladu s slovenskimi interesi in evropsko zakonodajo. Pri tem se opirajo tudi na to, da je cestninjenje v pristojnosti posameznih držav članic, in ne Unije.

Vinjete za krajši čas bi podražile letne in polletne
Hkrati se pojavljajo tudi namigi, da naj bi Dars razmišljal o uvedbi sedem- ali desetdnevnih vinjet, ki naj bi stale okoli 15 evrov. Če bi se to res zgodilo, se bodo polletne in letne vinjete, za katere je treba zdaj odšteti 55 in 35 evrov, močno podražile.

M. N./A. K. K.

Tedenske vinjete po pet evrov?