Evropska komisija je že opozorila izdelovalce vozil, da bo uvedla pravila, s katerimi jih bo prisilila k zmanjšanju izpustov ogljikovega dioksida, če se avtomobilska industrija sama ne bolj potrudila za preprečevanje onesnaževanja. Foto: RTV SLO
Evropska komisija je že opozorila izdelovalce vozil, da bo uvedla pravila, s katerimi jih bo prisilila k zmanjšanju izpustov ogljikovega dioksida, če se avtomobilska industrija sama ne bolj potrudila za preprečevanje onesnaževanja. Foto: RTV SLO

Predlog morajo potrditi še članice, kar pa ne bo lahko, saj mu ostro nasprotujejo Velika Britanija, Irska in Danska. Parlamentarci so poudarili, da bi za starodobnike, ki večinoma niso skladni z zahtevami komisije o izpustih ogljikovega dioksida, še na prej veljala davčna merila na ravni držav članic.

Spremembe bi prinesle tudi poenostavitve postopkov
S poenotenjem obdavčevanja bi se izognili tudi dvakratnemu plačilu davka, če se državljan EU-ja odloči za nakup vozila v drugi članici, in znižali stroške, ki nastanejo pri prenosu vozila v državo bivanja; trenutna cena tega postopka je 350 evrov.

V Londonu in Dublinu se sicer strinjajo s povezavo med davki in onesnaževanjem, vendar želijo tovrstne ukrepe obdržati znotraj državnih okvirov.

Za uveljavitev svobode gibanja in trgovanja
Sistem obdavčevanja se med članicami precej razlikuje; v Nemčiji je odvisen od velikosti motorja, v Italiji in Grčiji pa od velikosti vozila. EU želi s spremembami uskladiti več različnih sistemov obdavčevanja vozil znotraj povezave, saj naj bi ti po mnenju predstavnikov Unije ovirali svobodo gibanja in trgovanja.