Ob tem opozarjajo, da bo komisarka pokrivala strategijo razvoja najpomembnejših evropskih prometnih koridorjev. Tu pa lahko Slovenija odigra vlogo križišča, kar bo spodbudilo razvoj logistike in prometa v celoti, je za Radio Slovenija poročal Milan Trobič.
Položaj komisarke naj bi pozitivno vplival na velike infrastrukturne projekte na področju cestnega in železniškega prometa. Kako pa naj Slovenija to izkoristi? Direktor združenja za promet na Gospodarski zbornici Slovenije Robert Sever izpostavlja "predvsem lobiranja pri posameznih sredstvih za infrastrukturne projekte, ki jih želimo izpeljati v tem obdobju in morda pri zakonodaji, ki jo želimo spremeniti".
Področje prometa je eno najboljših, ki jih naša država v tem trenutku lahko dobi, meni generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes. In kaj od nove komisarke pričakujejo? "Za zdaj pričakovanj nimamo, vsekakor pa imamo na železnicah določene cilje, ki se ujemajo s cilji vseh železniških uprav po Evropi, to pa je, da se železniški sektor še bolj poenoti," je dejal Mes.
Pavliha: Juncker je spolitiziral komisijo
Predstavitev Violete Bulc kot kandidatke za komisarko je odstranila packo na slovenski časti, ki se je zgodila v preteklih tednih meni Marko Pavliha, ki pa ob zadovoljstvu izraža tudi dvom, da bo nekdo, ki se ni nikoli ukvarjal s prometom, ta resor uspešno vodil. "Gospod Juncker se je odločil, da Evropsko komisijo čim bolj spolitizira. Očitno je tu v ospredju politika, in ne toliko samo strokovno znanje, zato upam, da bo gospa Bulčeva okoli sebe nabrala dobre strokovnjake," je dejal Pavliha.
Čeprav velja načelo, da komisar oziroma komisarka zastopa interese vseh držav članic, pa Pavliha upa, da bo slovenska komisarka, v nasprotju z dosedanjim komisarjem Potočnikom, zastopala malce tudi interese naše države, saj to počno vsi komisarji. "Magistrici Bulčevi polagam na srce, naj se zaveda po zaslugi katere države, katere domovine je sploh postala kandidatka za komisarko in da tega ne bo pozabila," je še dejal Pavliha.
Ob tem tudi upa, da bo prav to, da bo nova komisarka za področje prometa Violeta Bulc, spodbudilo tudi projekte, kot je gradnja drugega tira in še kaj.
Cerar zadovoljen ...
Predsednik vlade Miro Cerar je izrazil zadovoljstvo, da je bil Violeti Bulc dodeljen prometni resor, ker gre po njegovih besedah za enega izmed vlečnih konjev za izhod iz krize. Cerar sicer ni komentiral tega, da je Slovenija s komisarsko sago izgubila podpredsedniško mesto v Evropski komisiji.
Večina parlamentarnih strank pa to izgubo obžaluje. V Zavezništvu Alenke Bratušek so odgovornost za to pripisali SD-ju, njihovim evropskim socialistom in asistenci slovenskih evropskih poslancev iz Evropske ljudske stranke.
... stranke pa prizanesljivejše
V SD-ju so še prejšnji teden podpirali Tanjo Fajon in niso dala soglasja h kandidaturi Violete Bulc, danes pa prihaja popolnoma drugačno sporočilo. "Jaz mislim, da mora zdaj kompletna država stopiti za komisarko Bulčevo in držimo pesti, da bo dobro odpeljala svoje zaslišanje," je dejal vodja poslanske skupine SD-ja Matjaž Han.
Odzivi večine strank so glede Violete Bulc prizanesljivejši kot v primeru Alenke Bratušek, je za Radio Slovenija poročala Nataša Mulec. Strasti so se umirile tudi v stranki DeSUS, čeprav niso prepričani, da bo Bulčeva kot komisarka za promet lahko postorila toliko, kot bi v vlogi ministrice za razvoj. Glede njene politične neizkušenosti je Tomaž Gantar dejal: "Zame je predvsem v redu, da je nekdo, ki je dovolj samozavesten in tudi z veliko izkušnjami. To, da nima samo političnih izkušenj, vsaj zame osebno ni toliko v ospredju."
Na rekordno kratko politično kilometrino Violete Bulc, s katero bo zasedla enega najvišjih političnih položajev v Evropski uniji, pa so opozorili v Novi Sloveniji in hkrati ocenili, da pristop Bulčeve in prvi vtis, ki ga je naredila v Bruslju, v nasprotju z nastopom Bratuškove, daje pozitivna pričakovanja.
ZL: Resor energetike je bil nagrada za razprodajo državnega premoženja
Poslanec Združene levice Miha Kordiš pa je glede Violete Bulc in njenega prometnega resorja povedal le: "Vse, kar vemo do zdaj o njej, je, da je bila zelo, zelo kratek čas na mestu ministrice v vladi." O izgubi energetike in podpredsedniškega mesta je Kordiš dejal, da nista bila vezana na Slovenijo, ampak sta bila nagrada Bratuškovi za začetek razprodaje državnega premoženja in rušenje slovenske gospodarske suverenosti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje