S tem namreč želijo pokazati, da volivci prek parlamenta kot edinega neposredno izvoljenega telesa soodločajo o svoji prihodnosti in s tem o prihodnosti EU-ja. V Sloveniji naj bi bilo to zelo pomembno tudi zato, ker je bila udeležba na prejšnjih volitvah leta 2005 med štirimi najnižjimi v Uniji.
V informacijski pisarni Evropskega parlamenta poudarjajo, da je večina parlamentarcev Lizbonski pogodbi naklonjena, saj ta povečuje njihovo moč in kaže na to, da odločitve ne spejemajo le vlade, temveč tudi neko samostojno telo.
V kampanji za EU najpomembnejše teme
Za kampanjo je bilo tako izbranih deset tem, ki so po Eurobarometru pomembne za večino prebivalcev Unije, posameznim informacijskim pisarnam pa so pustili izbor tistih, ki naj bi bile pomembnejše za neko državo. Do teh tem naj be se nato opredelili vsi kandidati za evropske poslance in s tem pomagali volivcem pri odločitvi, komu nameniti svoj glas.
Za Slovenijo izbrane teme so razmerje med družino in kariero, vrste virov energije, predelava hrane, (pre)pustnost mej oziroma migracije ter deklariranje hrane. Druge teme pa so še: vprašanje nadzorovanja in varnosti, oblike pogonskih goriv za avtomobile, standardizacija na ravni Unije, kontrola finančnih trgov ter oblike investicij.
Vrednost celotne kampanje pet centov na volivca
Vrednost kampanje za celotno Evropsko unijo je okoli 21 milijonov evrov, oziroma približno pet centov na vsakega volivca. V to ceno pa seveda ni všteta uradna kampanja posameznih kandidatov.
S sredstvi razpolaga Evropski parlament, ki se odloča, koliko financ bo dal določeni državi. Plakate so izdelali v agenciji Scholtz & Friends in se med državami razlikujejo le v jeziku. V Sloveniji se, ker ni podružnice te agencije, s tem ukvarja agencija New moment - new ideas, ki je postavila city-light plakate po Ljubljani, Mariboru in Celju. Odgovor, koliko stane celotna postavitev, še pričakujemo.
V kratkem tudi TV-oglas
Poleg tega se za dogovarjanje s spletnimi mediji o kampanji ukvarja agencija Pristop, kar dela prek Evropske komisije, ki se je odločila pomagati pri kampanji. Koliko je cena njihovih uslug, ne želijo izdati. V tem tednu pa lahko pričakujemo tudi radijski in televizijski oglas, pri čemer bo nekaj radijskih plačanih, drugi pa bodo predvajani zastonj.
V Sloveniji tudi dve instalaciji in mnenjski kiosk
Na koprskem Ukmarjevem trgu pa bo od torka dvojezična instalacija na temo meja oziroma migracije Kako odprte naj bodo naše meje? zanjo pa so odšteli 14.100 evrov. Obe postavitvi bosta na ogled do dneva volitev, 7. junija, oblikovno pa bosta izhajali neposredno s plakatov.
Poleg tega bo od 24. aprila v Mariboru postavljen mnenjski kiosk, v katerem bodo lahko državljani postavljali vprašanja oziroma izražali svoja mnenja in poslušali mnenja drugih. Izjave bodo lahko posneli, izbor pa bo predvajan tudi v Bruslju. Obiskovalcem bo v pomoč tudi moderator, ki bo od 10. do 18. ure odgovarjal na vprašanja in predstavil evropske volitve. Kiosk se bo nato od 9. do 15. maja preselil v Celje, celotna produkcija pa je vredna 36.800 evrov.
Blaž Kosovel
blaz.kosovel@rtvslo.si
V spodnji galeriji si lahko ogledate še vse druge plakate za kampanjo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje