Sodnica je dejala, da je normalno, da noben običajni kupec ne bi kupil manipuliranega avtomobila, tudi če to ne bi imelo nobenega vpliva na njegove lastnosti. Foto: Reuters
Sodnica je dejala, da je normalno, da noben običajni kupec ne bi kupil manipuliranega avtomobila, tudi če to ne bi imelo nobenega vpliva na njegove lastnosti. Foto: Reuters
false
Koncern Volkswagen je goljufal glede prikazovanja vrednosti izpušnih plinov. Foto: Reuters

Sodišče v Linzu je tako sledilo zatrjevanju kupca iz Zgornje Avstrije, da avtomobila ne bi kupil, če bi vedel za manipulacije z izpušnimi plini. Kakšna je bila količina izpustov avtomobila, leta 2014 kupljenega tourana, in kako je to vplivalo na vozne sposobnosti, sodišče ni presojalo. Kot je po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA pojasnila sodnica, pa je normalno, da noben običajni kupec ne bi kupil manipuliranega avtomobila, tudi če to ne bi imelo nobenega vpliva na njegove lastnosti.

Tožniku sicer ni uspelo v celoti uveljaviti svojih zahtev. Medtem ko je sredi maja 2014 za vozilo odštel 31.750 evrov, bo zdaj prejel le 23.000 evrov oziroma skupaj z obrestmi 25.000 evrov, saj je sodišče v sodbi, ki še ni pravnomočna, odštelo del uporabnine.

Volkswagen priznal goljufanje
Volkswagen je lani jeseni priznal, da je v več kot enajst milijonov vozil z dizelskim motorjem, prodanih po vsem svetu, vgradil nezakonito programsko opremo z namenom prirejanja vrednosti izpušnih plinov.

Prva sodba v korist kupca v Münchnu
Številni lastniki Volkswagnovih vozil so se počutili ogoljufane in vložili tožbe proti nemškemu koncernu. Prvo je podobno sodbo kot sodišče v Linzu konec maja sprejelo sodišče v Münchnu. Nekemu trgovcu z avtomobili je tako naložilo, da avtomobil vzame nazaj in kupcu vrne nakupno ceno.

Pred tem se je več nemških deželnih sodišč postavilo na stran Volkswagna in tožbe kupcev zavrnilo. Marca je tako sodišče v Bochumu razsodilo, da je mogoče napako odpraviti za manj kot odstotek nakupne cene avtomobila, zato kupec nima pravice do povrnitve kupnine.