Stavka v javnem sektorju je, kar se gospodarstva tiče, za zdaj povzročila težave avtoprevoznikom. Foto: MMC RTV SLO
Stavka v javnem sektorju je, kar se gospodarstva tiče, za zdaj povzročila težave avtoprevoznikom. Foto: MMC RTV SLO
Luka Koper
Škoda za pristanišče bi nastala s tem, da bi se lahko stranke koprske luke zaradi stavke izogibale. Foto: MMC RTV SLO

Stavka javnega sektorja ne sme pripeljati do motenj v preskrbi tako gospodarstva kot tudi potrošnikov, saj bi se to znova najbolj negativno odrazilo ravno v tistem delu, ki je vsakodnevno izpostavljen trgu in njegovim zahtevnim pogojem delovanja.

Trgovinska zbornica Slovenije

"Na mejnih prehodih so bistveno podaljšane čakalne dobe. To lahko zaradi zamude pri oddaji tovora pomeni precejšnjo škodo in penale," opozarja glavni tajnik avtoprevozniške zbornice Slovenije Emil Milan Pintar. Carina in policija sta namreč med tistimi javnimi službami, kjer stavkajo vsi zaposleni.


Velike težave poleg avtoprevoznikov čutijo tudi vsa podjetja, ki čakajo na njihove dobave, pravijo na Gospodarski zbornici Slovenije. "Gotovo bodo šest- do osemurni zastoji na meji s Hrvaško povzročili veliko neposredno in posredno škodo, ki lahko preraste v več 100.000 evrov, brez penalov za nepravočasne dobave, ki bi jih lahko šteli v milijonih evrov," izpostavljajo. Nekatera podjetja so si zato, kolikor se je le dalo, zagotovila pravočasen prestop meje ali celo preusmeritev na druge mejne prehode EU-ja, zlasti Madžarske.

Luka Koper se boji, da bodo ladje šle drugam
Stavko občutijo tudi v Luki Koper, predvsem na kamionskem delu. Pri ladijskem in železniškem prometu za zdaj ni posledic, se pa stavka carinikov in policistov pozna pri povečani gneči pri vstopu in izstopu tovornih vozil iz Luke Koper, je povedal vodja službe za odnose z javnostmi v Luki Koper Sebastjan Šik. Zato bi se lahko zgodilo, da bi se stranke koprske luke zaradi stavke izogibale, saj so že dobili sporočila zaskrbljenosti in upanja, da se bodo razmere čim prej uredile in da se ne bo treba preusmerjati v druga pristanišča.

V Intereuropi zaradi stavke določeni procesi v transportni verigi trajajo dlje kot običajno. "Moteno je delovanje pri odpremi blaga, pri vstopu v Luko Koper, dostavah do skladišč, veterinarskih postopkih, prečkanju mejnih prehodov ipd., kar povzroča zamudo pri pripravi dokumentov, dostavi blaga," pravijo v družbi.

Zbornice odločitev za stavko kritizirajo
Sicer pa kakšnih natančnih podatkov o konkretni škodi za zdaj še ni, se pa s kritiko oglašajo predstavniki posametnih področnih zbornic. Predsednik obrtne zbornice Štefan Pavlinjek tako pravi, da se "pritožujejo tisti, ki so zavarovani kot medvedje - imajo stalne plače, recesija se pri njih do zdaj ni poznala". V Trgovinski zbornici Slovenije pa pričakujejo, da bo tudi javni sektor pripravljen deliti usodo gospodarstva in da njegova pričakovanja ne bodo vodila k še večjim obremenitvam in zmanjševanju konkurenčnosti.

Na GZS-ju opozarjajo tudi, da "poskus destabilizacije javnega sektorja" pozorno spremljajo tuji analitiki. "Nedvomno bo tako položaj in ugled Slovenije padel, cena tujega kapitala narasla, njegova dostopnost pa se še zmanjšala." Ob tem so prepričani, da so razlogi za stavko "neupravičeni in neutemeljeni ter izbrani čas neprimeren", in računajo na to, da bodo vsi zaposleni spoštovali svoje delovne obveznosti in ne bodo zavestno delali škode družbi in gospodarstvu.

Stavka javnega sektorja ne sme pripeljati do motenj v preskrbi tako gospodarstva kot tudi potrošnikov, saj bi se to znova najbolj negativno odrazilo ravno v tistem delu, ki je vsakodnevno izpostavljen trgu in njegovim zahtevnim pogojem delovanja.

Trgovinska zbornica Slovenije