Člani komisije za nadzor javnih financ so na seji obravnavali pritožbe podizvajalcev, ki so gradili pomurski krak avtoceste. Ti trdijo, da jim SCT dolguje več kot deset milijonov evrov za opravljeno delo. V Združenju izvajalcev zaključnih del v gradbeništvu pri GZS-ju so prepričani, da bi jim ta denar zdaj moral zagotoviti Dars z unovčenjem bančne garancije.
Se je Dars držal pogodbe ali ne?
Da je na tem kraku res največ nepoplačanih podizvajalcev, je potrdila tudi predsednico uprave Darsa Mateja Duhovnik. Pravi, da je Dars večino zahtevkov podizvajalcev prejel novembra 2010, a so bili posredovani "v taki obliki, da nismo mogli razbrati, na katero pogodbo se nanašajo, zato smo jih prosili, naj jih dopolnijo." Ob tem je zatrdila, da je Dars poravnaval vse obveznosti tudi do podizvajalcev, prav tako je od SCT-ja zahteval, da najprej poplača podizvajalce, šele nato pa so mu plačali.
A z Duhovnikovo se ne strinja predsednik združenja podizvajalcev Mirko Požar, ki je dejal, da so imela gradbena podjetja pred nekaj leti skupaj milijardo evrov prometa, danes pa so za seboj pustila pol milijarde dolgov. "Celotna dela so bila priznana s strani DDC-ja, Dars pa je, namesto da bi plačal podizvajalcem, celotno plačilo dal SCT-ju," je poudaril Požar. Dodal je, da so Dars opozarjali, naj preveri, ali SCT plačuje podizvajalce. A ker Dars ni zadržal pet odstotkov vrednosti projekta, je zdaj brez 30 milijonov evrov, trdi.
Imeli so različne pogodbe
"Neposredne terjatve do podizvajalcev, ki jih Dars mora plačati, jih tudi bo, nekaj dopolnjenih zahtevkov smo že prejeli, nesporne terjatve bomo poravnali," je zatrdila prva dama Družbe za avtoceste RS. Na ponovljeno vprašanje, ali še imajo pet odstotkov vrednostni tega projekta, je odvrnila, da sta za dela na tem delu avtoceste obstajali dve vrsti pogodb - ena vrsta je predvidevala zadržanje 5 odstotkov sredstev in te še imajo, druga vrsta pogodbe pa je imela bančno garancijo.
Avtocesta brez uporabnega dovoljenja
Predsednik komisije Andrej Vizjak (SDS) in Požar sta opozorila na še eno težavo - pomurska avtocesta namreč nima uporabnega dovoljenja, čeprav se uporablja. "Sprašujem se, kdo bo odgovarjal, če pride do kakšnega neljubega dogodka," je dejal Vizjak. Predstavnik ministrstva za promet je odgovoril, da uporabno dovoljenje še ni izdano, ker še niso opravljene meritve hrupa, dokumentacijo za to pa bi morali predati podizvajalci. Zagotovil je, da glede varnosti ni nobenih težav.
Duhovnikova je dodala, da je monitoring hrupa najbolj zahteven postopek, za kar je treba pridobiti tudi dokumentacijo, ki bi jo moral SCT dobiti od podizvajalcev, ti pa mu je niso izročili, saj niso prejeli plačila za svoje delo. "DDC nas je na to opozoril lani," je dodala.
15 dni časa, da rešijo težavo
Člani komisije so nato soglasno sprejeli sklep, da bi morala komisija za nadzor javnih financ vladi in ministrstvu za promet predlagati, da nemudoma pristopita k reševanju problematike nepoplačanih podizvajalcev pri gradnji avtocest v Sloveniji in v roku petnajstih dni ponudita konkretne rešitve za poplačilo podizvajalcev.
Prav tako nalagajo Darsu, naj preveri, ali je DDC opustil preverjanje plačil podizvajalcem, kar je po besedah združenja podizvajalcev tudi ena izmed glavnih težav.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje