Z očitki gospodarstvenikov, da vlada na področju infrastrukture ni naredila domače naloge, se strinja tudi minister Vlačič, ki je ob tem pojasnil, da se vlada trudi za čimprejšnjo gradnjo drugega tira med Koprom in Divačo. Foto: BoBo
Z očitki gospodarstvenikov, da vlada na področju infrastrukture ni naredila domače naloge, se strinja tudi minister Vlačič, ki je ob tem pojasnil, da se vlada trudi za čimprejšnjo gradnjo drugega tira med Koprom in Divačo. Foto: BoBo
Intereuropa
Če vlada meni, da je povezovanje Slovenskih železnic, Luke Koper in Intereurope strateškega pomena za gospodarstvo in njegov nadaljnji razvoj v Sloveniji, pa sta tako uprava kot nadzorni svet družbe, kot npravijo v Intereuropi, pripravljena tvorno sodelovati pri nadaljnjih poglobljenih analizah projekta. Foto: MMC RTV SLO

Minister za promet Patrick Vlačič je se je v Kopru srečal s primorskimi gospodarstveniki in jih povabil na konferenco na Brdu pri Kranju, kjer bodo govorili o zamisli Nemca Hartmuta Mehdorna, da bi Slovenske železnice, Luko Koper in Intereuropo povezali v logistični holding. To je po besedah ministra še vedno le ena izmed mogočih oblik organiziranosti logistike teh podjetij.

Gospodarstveniki so ministru predstavili številne pomisleke, predvsem strah, ali bo konkurenčno okolje za tiste, ki ne bodo v holdingu, dovolj korektno. Podobno se bojijo tudi sindikati, ki ministra že nekaj časa opozarjajo, da bi taki reorganizaciji lahko sledila odpuščanja. So pa sindikalisti Luke Koper obljubili udeležbo na septembrski konferenci, kar je Vlačič označil kot izpolnjen cilj njegovega današnjega obiska na Primorskem.

Intereuropa ni navdušena nad idejo
Do predlaganega holdinga niso skeptični le predstavniki delavcev in primorski gospodarstveniki, da tako povezovanje ni smiselno, namreč menita tudi uprava in nadzorni svet Intereurope.

Povezovanje Slovenskih železnic, Luke Koper in Intereurope v logistični holding glede na fizično stanje in zadolženost vseh treh podjetij po njihovem mnenju ni smiselno, dokler se podjetja ne usposobijo za dobičkonosno poslovanje, ki bo omogočilo servisiranje dolga in kapitalsko ustreznost.

"Koncept nevarnost za fleksibilno poslovanje"
Tesnejšega povezovanja ne zavračajo, saj pravijo, da je to že zdaj uspešno. "Mogoče ga je seveda še nadgraditi, vendar ne na škodo omejevanja konkurenčnosti drugih logistov in prevoznikov," pravijo v družbi. Predvideni koncept združitve po njihovem mnenju predstavlja tudi nevarnost za učinkovito, fleksibilno in ustvarjalno poslovanje Intereurope in njenih poslovnih enot ter hčerinskih družb.

Predvideva namreč centralizacijo določenih poslovnih funkcij na raven holdinga, kar lahko ohromi tržno usmerjenost in fleksibilnost zaposlenih ter odzivnost družbe na zahteve trga, ki je za špeditersko dejavnost zelo pomembna. "Slovenski logistični holding ni odgovor na naraščajočo konkurenco. Slednja je dejstvo, ki jo tudi EU sistemsko podpira z zagotavljanjem prostega dostopa do infrastrukture," poudarjajo v upravi in nadzornem svetu koprske družbe.

V Luki Koper čakajo na podrobnejša gradiva
Nad holdingom niso navdušeni niti v Luki Koper, saj predlagano gradivo za zdaj ne odgovarja na vprašanja, ki so ključna za Luko Koper, sta sklenila tako nadzorni svet kot uprava Luke Koper. Oba sta se seznanila z izsledki usmerjevalnega odbora za ustanovitev logističnega holdinga, vendar se na podlagi do zdaj predstavljenih gradiv, razprav, predstavitev in drugih znanih dejstev glede projekta še ne moreta pozitivno opredeliti, pravijo v Luki.

Predlogi, ki so jih pripravili tuji svetovalci, namreč ne odgovarjajo na vprašanja, ki so ključna za podjetje - na primer nevtralnost pristanišča, koncesijsko razmerje z državo, protimonopolna zakonodaja ipd. Prav tako ne dajejo konkretnih odgovorov niti glede predvidenih sinergij, ki temeljijo zgolj na morebitnih poslih, medtem ko finančnih sinergij sploh ni pričakovati, pojasnjujejo v Luki Koper.

Odločitev o holdingu še ni sprejeta
Končna odločitev o oblikovanju logističnega holdinga še ni padla. Ideja o njegovem oblikovanju, kot si jo je zamislil Mehdorn, bo podrobneje predstavljena na nacionalni konferenci o umestitvi slovenske transportne logistike v Evropi, ki bo 13. septembra na Brdu pri Kranju. Takrat bosta premier Borut Pahor in minister Vlačič tudi predstavila urnik strokovnih in političnih odločitev na različnih ravneh, tudi na ravni vlade ter državnega zbora, ki bi morale biti sprejete, da bi prišlo do končne odločitve o usodi oblikovanja holdinga.