Slovenija je namreč močno vpeta v mednarodne trgovinske tokove, kjer izvoz predstavlja 78 odstotkov BDP-ja, uvoz pa 69,5 odstotka, tako da skupna bilanca menjave znaša 8,7 BDP-ja, kar Slovenijo uvršča takoj za Nemčijo in Nizozemsko.
Zato je, tako GZS, ključnega pomena prost pretok blaga in storitev, dodaten nadzor in posledično uvedba carin povečuje čas za uvoz in izvoz, kar bi slovenski logistični sektor obremenilo za vsaj osem milijonov evrov letno.
Dodatno pa bi škodo po mnenju GZS-ja utrpel tudi turistični sektor. "Če bi se zgolj vsak deseti Italijan in Avstrijec odločila, da zaradi daljšega čakanja ne bi obiskali Slovenije, bi to pomenilo več kot 55 milijonov evrov turističnega izpada letno."
Na GZS-ju so zato prepričani, da individualne nacionalne rešitve kljub kratkoročnim učinkom na dolgi rok povzročajo zniževanje blaginje, zato menijo, da bi bila ekonomsko najboljša skupna odločitev držav EU-ja za vzpostavitev evropske obmejne in obalne straže na nadnacionalni ravni.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje