Septembra je s spremembo avtobusnih voznih redov nastalo precej zmede, vrstile pa so se pritožbe potnikov iz različnih delov države, med drugim so imeli težave ob začetku novega šolskega leta tudi dijaki. Na DUJPP-ju, ki je z novim koncesijskim obdobjem v začetku julija prevzel sestavljanje voznih redov, so zaradi tega uvedli notranji nadzor. Med vsemi štirimi koncesionarji – Nomago, Arriva, AP Murska Sobota in LPP – sta se za najbolj problematična izkazala prva dva, ki sta tudi največja.
Direktor DUJPP-ja Miran Sečki je za portal N1 potrdil, da so pri obeh našteli več kršitev. Obseg kršitev koncesijske pogodbe še preverjajo, nadzor je potekal za vsako linijo posebej. Za vsako ugotovljeno kršitev bodo koncesionarji po napovedih Sečkega odgovarjali. Po koncesijski pogodbi je predvidena kazen 1000 evrov na kršitev, kazni pa se seštevajo.
Sečki je že večkrat opozoril, da prevozniki določenih s pogodbo predvidenih prevozov niso opravili. Prevoznik sicer za neprevožene kilometre ne dobi nadomestila. Po besedah Sečkega morajo koncesionarji na mesec opraviti določeno število kilometrov voženj. "Česar ne opravijo, ne plačamo," je zatrdil.
Globa zaradi neopravljenih prevozov
Nadzornica DUJPP-ja je sicer nadzor nad koncesionarji opravila na podlagi informacijskih podatkov iz poslovne inteligence in nadzora na terenu. V nadzoru preverja kršitve na področju objavljanja voznih redov, odhode, zamude, ustavljanje na postajah, peronih in postajališčih, zasedenost avtobusov, validiranje vozovnic.
DUJPP je nadzor nad koncesionarji zaradi suma kršitve obveznosti zagnal tudi prek inšpektorata za okolje in prostor. Na inšpektoratu so potrdili, da je nadzor končan in da je pokazal, da sta Nomago in Arriva kršila zakon o prevozih v cestnem prometu. Zaradi neopravljenih prevozov na s pogodbo predvidenih povezavah je inšpektorat Nomagu in Arrivi izrekel 1250 evrov globe, poroča N1. Zaradi hitre poravnave sta oba prevoznika plačala polovičko, torej 625 evrov. Odgovornima osebama prevoznikov so izrekli za 500 evrov kazni.
Inšpektorat za okolje in energijo je še pojasnil, da bo nadzore nadaljeval, dokler ne bosta začela opravljati prevozov potnikov na linijskih povezavah, ki so uradno registrirane in za katere imata prevoznika izdane licence, a jih ne izvajata, oz. dokler z DUJPP-jem ne bosta drugače uskladila izvajanja manjkajočih linij po voznem redu.
V Nomagu so za N1 pojasnili, da se je na podlagi njihovega lastnega nadzora izkazalo, da so dejanske potrebe potnikov odstopale od predvidenih voznih redov in da se je večina pritožb potnikov nanašala na spremembe voznih redov, ne na samo izvajanje prevozov. Na pristojnem inšpektoratu so glede tega navedli, da morajo biti vozni redi čim bolj usklajeni s potrebami potnikov, obenem pa morajo biti tudi delovne naloge primerne za vozno osebje ter upoštevati kombinacije šolskih in medkrajevnih linij.
DUJPP sicer še vedno ni pripravil poenotenega pravilnika o izvajanju nadzorov. Na družbi so pojasnili, da bo pravilnik sprejet, ko bodo uskladili svoje zahteve z njihovimi zmožnostmi. Direktor Miran Sečki upa, da bo skupni pravilnik o izvajanju notranjih nadzorov podpisan do konca leta. Na DUJPP-ju si medtem želijo z naslednjim letom zaposliti vsaj dva nadzornika, ki bosta opravljala nadzore pri vseh koncesionarjih.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje