Mol, ki ima trenutno v Sloveniji 53 bencinskih servisov, bo po nakupu omenjenega v last pridobil še 120 bencinskih servisov OMV po celi državi.
Avstrijska energetska družba je na začetku februarja sporočila, da namerava v okviru programa prodaje naložb med drugim prodati tudi celoten delež v družbi OMV Slovenija. Kot so takrat pojasnili, je to korak v smeri optimizacije portfelja naložb.
Pogodba o nakupu tudi predvideva, da Mol od OMV-ja prevzame neporavnane najemne obveznosti, s čimer se bo kupnina povzpela na približno 346 milijonov evrov, je OMV objavil na svoji spletni strani. Transakcija bo zaključena po pridobitvi vseh dovoljenj, predvidoma v prihodnjem letu, so še navedli v OMV-ju, kjer bodo del kupnine v višini 290 milijonov evrov (pred davki) namenili za poplačilo dolga.
Skupen projekt Ine in Mola
Po poročanju Reutersa in hrvaških medijev je v nakup OMV-jevih bencinskih servisov vpeta tudi hrvaška naftna družba Ina, v kateri ima največji, nekaj manj kot polovični lastniški delež madžarski Mol, hrvaška država pa je nekaj manj kot 45-odstotna lastnica Ine.
Od 53 Molovih bencinskih servisov v Sloveniji jih pet že upravlja Ina, ki je imela do zdaj 7,75-odstotni lastniški delež v OMV Slovenija. Ina bo svoj delež povečala na 33 odstotkov, preostali delež pa bo v lasti Mola.
Obstoječe Molove in Inine bencinske servise ter tiste, ki jih bosta prevzela, bo z gorivi oskrbovala Ina, navajajo hrvaški mediji.
"S tem je ustvarjen pristop h ključnemu trgu za Rafinerijo nafte Rijeka, s čimer je zagotovljena dolgoročna prihodnost rafinerije," je po poročanju Reutersa dejal predsednik uprave Ine Sandor Fasimon. "Še naprej uresničujemo svoje strateške cilje za krepitev prisotnosti v regiji," je dodal.
Nakup mora odobriti še varuh konkurence.
Širitev Mola po srednji Evropi in Balkanu
V Molu Slovenija so v sporočilu za javnosti zapisali, da je nakup skladen s strateškimi cilji za nadaljnjo širitev mreže bencinskih servisov na obstoječih in potencialnih novih trgih srednje in vzhodne Evrope.
"Skupina Mol želi do leta 2025 doseči 2200 bencinskih servisov, potencialno še več, če bi se pojavilo še več dobrih priložnosti," je povedal predsednik in izvršni direktor skupine Mol Zsolt Hernadi. Ocenil je, da ima segment storitev za kupce velik potencial znotraj energetskega prehoda in poudaril, da Molovi bencinski servisi niso več zgolj bencinske črpalke.
Slovenija za Mol po besedah Hernadija ni nov trg, bodo pa, kot pravi, z nakupom OMV Slovenija skupaj s hrvaško družbo Ina postali ključen igralec v Sloveniji.
Trenutno v skupini Mol v devetih državah obratuje 1941 bencinskih servisov pod različnimi blagovnimi znamkami – 466 na Madžarskem, 434 na Hrvaškem, 304 na Češkem, 254 na Slovaškem, 243 v Romuniji, 106 v Bosni in Hercegovini, 70 v Srbiji, 53 v Sloveniji in 11 v Črni gori.
Hrvaška vlada je današnji dogovor Mola pozdravila. Izrazili so zadovoljstvo, da je Ina prepoznala poslovni interes in priložnost za širitev na slovenskem trgu. Mol je lastnik nekaj več kot 49 odstotkov Ine, hrvaška vlada pa je obdržala nekaj manj kot 45-odstotni delež.
"Dogovor dveh družb je izjemno pomemben, saj bo Ina glavni dobavitelj goriva za slovenski trg, to pa predstavlja zagotovilo za dolgoročno stabilnost in uspešnost poslovanja Ine, posebej, ko gre za projekt posodobitve rafinerije na Reki", so zapisali v današnjem sporočilu hrvaške vlade.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje