Peterica najlikvidnejših delnic na Ljubljanski borzi se je v ponedeljek podražila, medtem ko so se manj prometni papirji večinoma cenili. Foto: RTV SLO
Peterica najlikvidnejših delnic na Ljubljanski borzi se je v ponedeljek podražila, medtem ko so se manj prometni papirji večinoma cenili. Foto: RTV SLO
Z Aerodromom so se najvišji posli sklepali pri 140 evrih. Foto: RTV SLO

Pri Erste Bank so Krko ovrednotili na 139,5 evra. Tolikšna naj bi bila po njihovem mnenju cena čez eno leto. Sveži enotni tečaj se je ob 2,376 milijona evrih prometa izoblikoval pri 114,43 evra oziroma 0,75 odstotka nad gladino. V zadnji uri je cena porasla do 115,8 evra. Skoraj odstotek dražje so tudi Telekomove delnice (403,6 evra). Aerodrom je zaradi dobrih poslovnih rezultatov pridobil še dobre tri odstotke. Enotni tečaj znaša rekordnih 139,1 evra.

Obupno nizek promet s Petrolom in z Gorenjem
Slovenska podjetja so morala do konca novembra sporočiti devetmesečne poslovne rezultate. Med največjimi pozitivnimi presenečenji je prav Aerodrom. Slovenski borzni indeks (11.128) točk se je zvišal za 0,12 odstotka in po treh negativnih dneh spet dočakal zeleni dan. Veliko zaslug za to ima tudi dva odstotka dražji Mercator (318,5 evra), medtem ko na negativni strani izstopajo za odstotek cenejše delnice Luke, Intereurope, Petrola in Pivovarne Laško. Pri Petrolu je le 52 lotov zamenjalo lastnika, kar je letošnji žalostni rekord. Z Gorenjem je bil promet celo polovico manjši!

Cenejši baker obremenil rudarske delnice
Japonske delnice, ki so prejšnji teden v povprečju poskočile za več kot pet odstotkov, so teden začele z rahlim popravkom, tako je indeks Nikkei (15.628 točk) izgubil tretjino odstotka. Tudi Evropi ji po treh dneh rasti (v tem obdobju +4,3 odstotka) zmanjkalo sape. Zaradi padca cen bakra so največ izgubile rudarske delnice, medtem ko pri bančnih delnicah smer ni bila enotna. Ameriška lahka nafta, ki jo je prejšnji teden doletel največji nominalni padec do zdaj (pocenila se je za skoraj deset dolarjev), se je ustalila pri okrog 89 dolarjih.

T. O.