Pri Sparovi oglaševalski akciji Nikjer ceneje namreč piše, da ne velja za izdelke v akciji. Če vemo, da je danes veliko akcijskih ponudb, potem je to zavajajoče, je poudarila predsednica zveze potrošnikov Breda Kutin. Podjetje Eleclerc pa so prijavili, ker potrošnikov niso obvestili, da pri enkratnem nakupu ni mogoče unovčiti več kot treh računov z bonusnimi točkami.
Z normirano količino vode je cena tudi za polovico višja od osnovne
V zadnjem času je veliko pozornosti dvignila podražitev komunalnih storitev, predvsem v Ljubljani. Kot je pojasnila Kutinova, so jih potrošniki opozorili še na dodatno posebnost novih obračunov, namreč normirano količino vode, nad katero je cena za polovico višja od osnovne. Čeprav varčevanje z vodo v zvezi pozdravljajo, pa se jim ne zdi prav, da je normirana količina vode izračunana glede na širino vodomera, kar pa je lahko težava pri večstanovanjskih objektih. Lahko se namreč zgodi, da se višja cena obračuna že pri samo 27 litrih porabljene vode na dan na prebivalca.
Vendar pa novi pravilnik, ki je začel veljati pred koncem lanskega decembra, omogoča še drugo možnost, saj se poraba pitne vode v večstanovanjskih stavbah lahko določi tudi glede na dejansko število oseb in v tem primeru ni vezana na zmogljivost vodomerov. V zvezi potrošnikov zato etažnim lastnikom svetujejo, naj svojega upravnika pozovejo, da podatke o številu ljudi, ki prebivajo v stavbi, sporoči dobavitelju vode.
Ekološki izdelki v Sloveniji veliko dražji kot v Evropi
Sicer pa so v njihovi zadnji akciji pod drobnogled vzeli označevanje in cene ekoloških živil. Kot so ugotovili, mnogo izdelkov nosi zavajajoče oznake ali pa zavajajo s svojim imenom, videzom ali načinom pakiranja. Tudi razlike v cenah so precejšnje, medtem ko so v Evropi ekološki izdelki običajno za 40 do 60 odstotkov dražji, so v Sloveniji lahko tudi štirikrat dražji. V zadnjih letih se je povpraševanje potrošnikov po ekoloških izdelkih opazno povečalo.
Med akcijo izvedli 35 popisov cen
Sicer pa je zveza potrošnikov projekt Precenimo cene izvajala v sodelovanju z Mednarodnim inštitutom za potrošniške raziskave ter ob finančni podpori ministrstva za gospodarstvo. V tem času so izvedli 35 popisov cen, pri čemer so jih v letu 2008 izvajali dvakrat mesečno, lani pa so jih lani razredčili na en popis na mesec, izsledke pa objavljali na svojih spletnih straneh. Kutinova še čaka na odgovor, v kakšni obliki, če sploh, se bo akcija nadaljevala.
44 % izdelkov dražjih, 33 % cenejših
Sicer pa se je od začetka akcije februarja 2008 do zadnjega popisa cen, izvedenega decembra lani, 44 odstotkov izdelkov podražilo, 33 odstotkov pa pocenilo. Pri tem so se cene prehranskih izdelkov v povprečju nekoliko znižale, vendar pa je bil ta padec v Sloveniji nižji kot v povprečju članic območja evra, kar Kutinova pojasnjuje z besedami, da so druge članice podražitev surovin v manjši meri prenesle na končne izdelke kot pa naša država.
V tem obdobju so se najbolj podražili izdelki iz skupine žitarice in mlevski izdelki (za 6,9 odstotka), najbolj pa se je pocenila skupina sadje, v kateri so opazovali agrume, jabolka in banane (povprečno so se pocenili za 27,9 odstotka).
O nekaterih akcijah Zveze potrošnikov si lahko preberete v priloženih sorodnih novicah
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje