Pogovori med Slovenijo in Deutsche Bahnom so v polnem teku. Foto: RTV SLO
Pogovori med Slovenijo in Deutsche Bahnom so v polnem teku. Foto: RTV SLO
FRance Križanič

"Ostala bo podružnica podjetja, ki bi lahko na našem trgu konkurirala tudi brez prevzema holdinga", je svoje mnenje o takšni potezi Slovenije utemeljil France Križančič, direktor Ekonomskega inštituta pravne fakultete.

Vsebina, časovnica in vrednost logističnega projekta niso znane, slovenski pogovori z Deutsche Bahn pa so v polnem teku. Slovenija se tako z Nemci pogovarja tudi o možnostih sofinanciranja gradnje in obnove slovenske železniške infrastrukture. Slovensko železniško infrastrukturo bo moral modernizirati njegov upravljalec.

Od kod črpati za modernizacijo železnice?
Križanič ustanovitev holdinga pozdravlja, opozarja pa, da gre za uporabnika slovenskih in drugih železniških omrežij. Sredstva za modernizacijo je po njegovem mnenju mogoče črpati iz koncesnine za Luko Koper, uporabnine za železniško omrežje, naslova CO2 taks na dizel, trošarine na bencin in dizel ter različnih skladov Evropske unije.

Morebiten neuspeh oblikovanja logističnega holdinga in povezave s strateškim partnerjem po besedah Križaniča ne bo vplival na modernizacijo slovenskega železniškega omrežja.

Kot je zano, se Slovenija z Deutsche Bahn pogovarja o možnostih za sodelovanje z logističnim holdingom, ki naj bi nastal s povezavo Intereurope, Luke Koper in Slovenskih železnic. Ni pa znano, ali bo Slovenija holding prodala Nemcem ali bo šlo za ustanovitev skupnega podjetja.