Bo Boxmarku uspelo rešiti vsaj del delovnih mest? Foto: MMC RTV SLO
Bo Boxmarku uspelo rešiti vsaj del delovnih mest? Foto: MMC RTV SLO
Darja Radić
Radićeva se je Pahorjem pogovarjala o možnosti državne pomoči najboljšemu ponudniku, ki bi vstopil v Prevent. Foto: MMC RTV SLO
Šivilja
Boxmark sicer trenutno šiva za številne proizvajalce avtomobilov, med drugim za Audi, Mercedes in Volkswagen. Delo bi lahko zagotovili nekaj sto delavkam, in sicer na različnih lokacijah, tudi v koroški regiji, pravijo v družbi. Foto: MMC RTV SLO
Spis
V prvih treh mesecih po uvedbi stečaja bo potekal popis terjatev, istočasno pa začne teči šestmesečni rok, ko se vlagajo izpodbojne tožbe za morebitno povečanje stečajne mase. Foto: MMC RTV SLO
Rešitelj Preventa Boxmark Leather?

Po njenih besedah je podjetje iz Kidričevega, ki izdeluje usnjene prevleke za avtomobilske sedeže, ponudilo od 500 do 700 novih zaposlitev v šestih mesecih, kar pomeni, da bi brez dela ostala le polovica zdajšnjih delavcev. V primeru pridobitve enega izmed želenih poslov bi v enem mesecu takoj lahko zaposlili 250 ljudi.

Radićeva se je danes s Pahorjem pogovarjala o možnostih pomoči države interesentom za vstop v družbi Prevent Global in Prevent avtomobilski deli. "Boxmark že sam nastopa v vlogi strateškega partnerja in je sposoben zelo hitro, v kratkem času, zagnati proizvodnjo naprej," je poudarila ministrica. Podjetje bodo zdaj povezali s stečajnim upraviteljem Preventa, ki naj bi bil znan v torek.

Premier Pahor pa je po poročanju TV Slovenija poudaril, da sicer nasprotuje državnim intervencijam v gospodarstvo, razen v izrednih razmerah, kamor po njegovih besedah sodi tudi trenutna gospodarska kriza. "Sem za kratkotrajne intervencije države, da se težave premostijo," je dodal.

"Plače zagotovo ne bodo nižje"
Da so eden izmed interesentov za slovenjgraški Prevent, so potrdili tudi v sami družbi Boxmark. Vrednost projekta po besedah direktorja družbe Marjana Trobiša ocenjujejo na od 12 do 15 milijonov evrov, za oceno višine morebitne državne pomoči pa je za zdaj še prezgodaj.

Kako hitro bi Boxmark lahko začel zaposlovati nekdanje Preventove šivilje, bo v veliki meri odvisno od prožnosti stečajnega upravitelja, je povedal Trobiš. Dodal je, da plače delavk nižje, kot so zdaj, skoraj zagotovo ne bodo; lahko so samo višje. V Boxmarku sicer povprečna plača znaša okoli 1000 evrov, v proizvodnji pa delavci dobijo okoli 600 evrov mesečno, odvisno tudi od tega, v kakšnih fazah operacije delajo, je še pojasnil Trobiš.

Delavk prav tako ne nameravajo voziti na delo kam daleč, na primer s Koroške v Kidričevo. "Razmišljamo o tem, da bomo delavkam nudili delovno mesto tam, kjer so delale do zdaj," je dejal direktor. Na pogorišču starega Preventa pa želijo ustvariti novo strukturo, v kateri ne bo udeležen nobeden od dosedanjih lastnikov. S Preventom so po Trobiševih besedah v preteklosti že sodelovali, a je je eden od lastnikov, Nijaz Hastor, dogovore porušil "s pretiranimi zahtevami".

Boxmark posluje pozitivno in ima naročila
Boxmark sicer trenutno šiva za številne proizvajalce avtomobilov. Med njimi so Audi, Mercedes, Volkswagen, Porsche, Ford, GM oz. Opel, Ferarri, Lamborghini ter Bugatti. Čeprav je podjetje v letih 2007 in 2008 zaradi upadov naročil ustvarilo izgubo, se je lani se družba izkopala iz rdečih številk in ustvarila okoli 500.000 evrov dobička. Pozitivno poslovanje beležijo tudi v prvem četrtletju letošnjega leta.

Trenutno imajo, kot pravi direktor, več naročil, kot jih z zdajšnjimi proizvodnimi zmogljivostmi lahko izpolnijo. Prav zato se ozirajo tudi po Preventu. Glede Preventovih programov, ki jih ima ta družba dogovorjene z Mercedesom in Volkswagnom, pa je Trobiš dejal, da bodo te poskušali voditi naprej.

Krajnc: Boxmark uveljavljen dobavitelj
Na novico o morebitnem ponudniku se je odzval tudi predsednik uprave Preventa Globala Renato Krajnc, ki je dejal, da so veseli, da se je Boxmark izkazal za najboljšega ponudnika. Sicer pa bodo po njegovih besedah v Preventu še naprej po najboljših močeh pomagali pri zagotovitvi čim večjega števila delovnih mest.

Kot je Krajnc še zapisal v izjavi za javnost, je Boxmark zelo uveljavljen dobavitelj v avtomobilski industriji, ki lahko v vseh pogledih nadaljuje tradicijo in prenaša znanje iz Slovenj Gradca.

Popolna le ena vloga
Kot je znano, so v javnosti sicer krožila imena treh interesentov za vstop v slovenjgraški družbi Prevent Global in Prevent avtomobilski deli. Poleg Boxmarka naj bi bila to še hrvaški Prevent Creation Project in kanadski dobavitelj avtomobilske industrije Magna skupaj s francoskim podjetjem Michel Thierry. Radićeva je že pred današnjim sestankom s premierjem povedala, da je bila popolna le ena izmed vlog.

Preostala dva ponudnika sta bila po besedah Radićeve bolj v vlogi organizatorja poslov za multinacionalne družbe. "S tega vidika noben od ponudnikov ni prinesel trdnih zagotovil, da so ti strateški partnerji pripravljeni dejansko vlagati v Prevent," je dejala.

Pahor in Radićeva sta sicer predstavila tudi nov model pomoči državam, v katerih država nima deleža.

Sodišče bo odločalo med 17 stečajnimi upravitelji
Na stečaj Preventa Globala se medtem pripravljajo tudi sodni organi, dopodne pa so se na okrožnem sodišču v Slovenj Gradcu mudili državni sekretar ministrstva za pravosodje Boštjan Škrlec in predstavniki vrhovnega sodišča. Sodišče bo sicer sklep o stečaju obeh Preventovih družb izdelo do torka, odločiti pa bo moralo med 17 stečajnimi upravitelji.

Sam postopek po mnenju državnega sekretarja Škerleca ne bo mogel biti zelo hiter, saj so stečajni postopki vedno povezani s kopico zelo zapletenih pravnih, gospodarskih in ekonomskih smeri med raznovrstnimi subjekti. "Ti subjekti so pogosto med seboj lastniško prepleteni, eni odvisni od drugih in seveda je naloga stečajnega upravitelja, ki mora opredeliti, kaj vse sodi v stečajno maso, vse prej kot enostavna," je dejal Škrlec.

Rešitelj Preventa Boxmark Leather?