Ivan Hojnik, prometni direktor Veolie Štajerska, je za MMC povedal, da so delovno pogodbo podpisali delodajalci in sindikati, le Sindikat Neodvisnost KNSS ne. Pozneje je Veolia odpovedala pogodbo s KNSS-jem, ker ni bil več reprezentativen sindikat, saj je bilo v njem premalo članov, ki so bili zaposleni pri Veolii. Štajerski del Veolie zaposluje okoli 500 voznikov, članov KNSS-ja pa je le 45, dodaja Hojnik.
Po delovni pogodbi osnovna plača znaša 515 evrov, Veolia pa zagotavlja voznikom plačo 652 evrov. Hojnik pravi, da jim očitek glede znižanja dopusta ni všeč, saj je bilo to podpisal tudi KNSS. Reorganizcijo delovnega časa bodo v podjetju sprejeli, dejansko pa so imeli od julija letos, ko je začela pogodba veljati, premalo časa za reorganizacijo delovnih procesov.
Dopusti se ne bodo podaljšali, vozila so vzdrževana primerno
Glede dolžine dopustov je bilo skupno strinjanje vseh avtobusnih prevoznikov in Gospodarske zbornice Slovenije, zato Hojnik navedbe KNSS-ja zavrača. Na očitek glede starejših in nevzdrževanih vozil pa Hojnik odgovarja, da so ta večinoma rezervne narave, vsem vozilom pa se opravljajo redni preventivni in tehnični pregledi. Prav tako vsako leto obnovijo 10-15 odstotkov avtoparka, saj le tako izločijo stara vozila pri čemer deloma pomaga tudi država s subvencijami.
Po tridesetih dneh je velika možnost stavke
Vozniki Veolie Transport Štajerska so na sobotnem zboru napovedali stavko, če se vodstvo v 30-ih dneh ne bo odzvalo na zahteve. Obtožbe na račun vodstva so se vrstile predvsem na kršitve delovnopravne zakonodaje, dopusta in vzdrževanja vozil. Sindikat Neodvisnost - KNSS pa je v preteklosti podal že več prijav na delovno inšpekcijo, a so bile vse brez uspeha. Milan Mesarič (KNSS mariborske regije) je izpostvail 141. člen zakona o delovnih razmerjih, ki definira delovni čas oziroma efektivni delovni čas, ki naj bi bil od uveljavitve nove podjetniške pogodbe vse krajši, čas, ko so vozniki na razpolago, pa daljši in plačan le 30-odstotno.
So vozniki na razpolago podjetju tudi do 300 ur mesečno?
Ob tem so opozorili, da imajo vozniki v pogodbah zapisanih 30 ur dela tedensko, delajo in razpoložljivi pa so tudi do 80 ur. Na Veolii so potrdili, da je dopusta po novem zares manj. Urna postavka naj bi se šoferjem zvišala za 26 odstotkov, regres za letni dopust za 27 odstotkov, prevoz na delo pa 30 odstotkov. V primerjavi s celjskim prevoznikom Izletnik, naj bi imeli "štajerski vozniki" za 20 odstotkov nižje plače.
Avtobusni promet se že 30 let zanemarja
Emil Milan Pintar, tajnik Avtoprevozniške zbornice ne ve ali so vozniki avtobusov slabo plačani, je pa preproičan, da je avtobusni promet v Sloveniji zapostavljen in bi mu bilo treba dati več pozornosti. "Ta katastrofa na cesti, je posledica zanemarjanja zadnjih 30 let." je v zvezi z avtobusnim prometom dejal Pintar.
R. B.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje