"Tisti, ki smo bolj od daleč spremljali zgodbo, si verjetno nikoli ne bomo mogli predstavljati veselja, ki ga danes doživljata prejšnji predsednik vlade in gospodarski minister. V Sloveniji je včasih težko izpeljati kakšen projekt, ni pa nemogoče," je dejal Šarec, ki se ne strinja s tistimi, ki trdijo, da slovensko okolje ni preveč naklonjeno investicijam.
Šarec je dodal, da upa na to, da bo v prihodnje zakonodaja tovrstne naložbe dovoljevala brez sprejemanja kakšnih posebnih zakonov, kot so ga sprejeli v primeru Magne. Izenačiti je namreč treba vse potencialne vlagatelje, tako domače kot tuje, zlasti pa si premier želi tistih investicij, ki prinašajo višjo dodano vrednost in sledijo sodobnim trendom.
Za gospodarskega ministra Zdravka Počivalška, ki je bil eden najbolj vpetih v prihod tega pomembnega globalnega delodajalca v Slovenijo, je danes poseben dan, saj so odprli do zdaj največjo "greenfield" tujo investicijo, ki je strateškega pomena in pomeni začetek novega razvoja avtomobilske industrije v tej regiji.
"Glede na to, da je Magna že zaprosila za okoljevarstveno soglasje za drugo in tretjo fazo, verjamem, da bo s svojimi načrti na tej lokaciji tudi nadaljevala," je dejal Počivalšek in spomnil, da je vlada investitorjem dodelila 18,6 milijona evrov finančne spodbude, celotna naložba v tovarno, ki trenutno zaposluje nekaj več kot 200 ljudi, pa je bila vredna 146,4 milijona evrov.
Širitev tovarne ostaja skrivnost
Magnina lakirnica je po nekaj zapletih s pridobitvijo pravnomočnega okoljevarstvenega dovoljenja sredi marca z rahlo zamudo začela poskusno proizvodnjo. Po stopnjevanju proizvodnje v naslednjih tednih so redni zagon takrat napovedali do konca maja. Kot je glede tega pojasnil prvi mož hoške tovarne David Adam, za zdaj še vedno ostajajo pri poskusnem obratovanju, saj potrebujejo še nekaj mesecev za zagotovitev vseh potrebnih dokumentov, s katerim bodo prišli do dokončnega dovoljenja za redno proizvodnjo. Časa za to imajo sicer leto dni od začetka poskusne proizvodnje. Nadaljnja širitev pa je, kot je povedal, odvisna predvsem od naročil.
Enako skrivnosten je bil o prihodnjih širitvenih načrtih, ki predvidevajo vzpostavitev tovarne, v kateri bodo lahko proizvajali kompletne avtomobile, tudi predsednik Magne Europe Günther Apfalter, ki pa je dodal, da si močno prizadevajo za to, da bi pridobili nove posle. Avtomobilska industrija je namreč po njegovem mnenju trenutno v zelo nepredvidljivi fazi, tudi zaradi elektrifikacije in razvoja avtonomnih vozil, še zdaleč pa zdajšnje razmere niso primerljive z globalno gospodarsko krizo pred desetletjem.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje