Foto: BoBo
Foto: BoBo

V zadnjih letih je bilo ob lokalni cesti v Ocizli, kjer bi moral potekati promet za pripravljalna dela v dolini Glinščice, zgrajenih več objektov, lokalna cesta pa za odvoz izkopanega materiala z gradbišča in dovoz potrebnega materiala na gradbišče, kot predvideva gradbeno dovoljenje iz leta 2016, ni primerna, so zatrdili v 2TDK-ju. "Cesta, ki poteka skozi Ocizlo, je namreč ozka, nima pločnikov, uporabljajo jo šoloobvezni otroci, ki živijo v novem naselju. Domačin je ob ozki cesti odprl tudi hostel in se začel ukvarjati s turizmom, ki mu promet težkih tovornjakov ne bi koristil," so poudarili.

Da bi rešili zagato, so v 2TDK-ju skupaj z občino Hrpelje - Kozina našli skupno rešitev: začasno obvozno cesto mimo vasi Beka. To rešitev naj bi podprle tudi pridobljene študije oz. strokovna gradiva, hkrati pa je bila usklajena z vsemi deležniki, "ki sledijo cilju, da lahko realizirajo projekt drugi tir". Uprava družbe 2TDK je na podlagi internih postopkov za izvedbo teh del pridobila tudi vsa potrebna soglasja nadzornih organov projekta, to je nadzornega sveta in ministrstva za infrastrukturo, so še pojasnili v podjetju.

Z Občino Hrpelje - Kozina so že na začetku januarja podpisali sofinancerski sporazum, po katerem bo 2TDK začasno cesto sofinanciral v sklopu gradnje dostopnih cest. Naložba znaša 551.000 evrov. Po sklenjenem aneksu je tako pogodba s Kolektorjem CPG vredna 12,4 milijona evrov (brez DDV). Gradnja začasne ceste se je začela v torek.

Je ministrica prelomila obljubo?

Medtem pa so pripravljavci oddaje Tarča na TV Slovenija, ki so razkrili nov aneks, na družbenem omrežju Twitter zapisali, da je bil ta sklenjen, četudi je ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek v preteklosti zagotavljala, "da je odločno ukrepala in aneks dala z mize".

Bratuškova je ob nastopu mandata, kot je pojasnjevala, na mizo dobila aneks za 2,5 milijona evrov, in to še preden je Kolektor CPG s sarajevskim Euroasfaltom začel graditi dostopne ceste oz. izvajati pripravljalna dela za drugi tir. "Takrat sem odločno ukrepala in povedala, da je takšna praksa nedopustna, in tako bom delovala vse do konca projekta drugi tir oz. dokler bom ministrica," je poudarjala lani.

Generalni direktor 2TDK-ja Dušan Zorko je glede tega dejal, da se je aneks, o katerem je govorila ministrica, nanašal na zamude pri uvedbi v delo in nima zveze z aneksom, o katerem so spregovorili danes.

Zorko: Brez aneksa bi se projekt ustavil

"Obvozno pot moramo zgraditi, ker je prišlo do odstopa od načrtov," je poudaril generalni direktor 2TDK-ja Dušan Zorko. "Ta aneks bo najbolj koristil projektu, da se bo lahko nadaljeval; brez njega moramo v bistvu projekt ustaviti," je dodal.

Uprava družbe 2TDK je na podlagi internih postopkov za izvedbo teh del pridobila tudi vsa potrebna soglasja nadzornih organov projekta, to je nadzornega sveta in ministrstva za infrastrukturo, so še pojasnili v podjetju. Zorko je tako zagotovil, da v podjetju niso izkoristili obdobja brezvladja: "Še vedno imamo v hiši red."

Obenem so v 2TDK-ju poudarili, da ne dodajajo le stroškov, ampak v projektu iščejo tudi morebitne prihranke. Tako bo 1. marca končan projekt za izvedbo del (PZI), v katerem so glede na investicijski projekt prepoznali 71,6 milijona evrov prihrankov, je poudaril Zorko. "Prihranki morajo biti večji od 110 milijonov evrov, to med drugim od nas zahteva tudi Evropska investicijska banka," je še dodal.

ODGOVOR MINISTRSTVA ZA INFRASTRUKTURO

"Ministrstvo je bilo seznanjeno z odločitvijo družbe 2TDK, da sofinancira začasno gradbiščno obvozno cesto mimo vasi Beka. Ob tem poudarjamo, da so vse operativne odločitve v rokah družbe 2TDK, zato se glede podrobnosti prosimo obrnite tja. Kot je ministrica Bratušek večkrat javno poudarila, nasprotuje nepotrebnim aneksom, ki nimajo zadostne vsebinske argumentacije, kar pa ne velja za konkretni primer.

Za ministrstvo je najbolj pomembno, da se projekt odvija v rokih in v okviru finančnih sredstev, ki so predvideni v Investicijskem načrtu. Ta za graditev dostopnih cest predvideva skupno vsoto okoli 22 milijonov evrov, kot kaže zdaj, pa bo dejansko porabljena vsota bistveno nižja, okrog 12 milijonov evrov. Tudi drugi podatki za zdaj kažejo, da bodo dejanski stroški nižji od načrtovanih v Investicijskem načrtu. Za podrobnosti se prosimo obrnite na investitorja, družbo 2TDK."