Računsko sodišče je marca letos pripravilo revizijsko poročilo, ki je opozorilo na nesmotrno financiranje gradnje avtocest. Kot za MMC pravi Igor Šoltes, so tudi pri sistemu javnih naročil opozarjali na pomanjkljivosti, saj zaradi nejasnosti nastajajo številna dopolnila, ki dražijo projekte, prav tako prihaja do ogromnih ali pa zelo majhnih razlik pri oddanih ponudbah.
Javna naročila ne smejo biti sama sebi namen
Šoltes poudarja, da je predvsem pomembno, da javnih naročil ne razumemo zgolj kot formalni postopek, ki je namenjen samemu sebi zato, da zadosti zahtevam zakona, saj so tudi pomembno sredstvo za racionalizacijo poslovanja. Sicer pa javna naročila sama po sebi niso zagotovilo, s katerim bi preprečili ali omejili kartele, saj ti nastajajo zunaj tega sistema.
Zato je pomembno, da naročniki in uprave poskrbijo za večji nadzor: če se namreč pojavljajo vedno eni in isti ponudniki, je to že velik znak, da sistem ne deluje. Šoltes še dodaja, da so že v poročilu zapisali, da bi morala pristojna ministrstva izvajati nadzor, česar pa niso nikoli storila.
Po poročilu se je začelo govoriti, prej se je šušljalo
In kaj se je zgodilo z objavo poročila? Kot pravi, se je zaradi opozarjanja začelo govoriti o tem, o čemer se je prej le šušljalo.
Pomembno je, da pristojni organi, predvsem nadzorni sveti in uprave, razumejo poročilo kot alarm, da se morata izboljšati nadzor in komunikacija poslovanja, da torej ni njihova funkcija le potrjevanje poročil, ampak tudi preverjanje učinkovitosti in zakonitosti gradnje.
Prav tako so dali tudi pobudo, da bi v kazenski zakonik dodali člen, ki bi obtožil dejanja odgovornih, ki so povzročili škodo javnim financam. Pobudo zdaj uskaljujejo s tožilstvom in policijo, pomembna pa bi bila tudi iz preventivnih razlogov. Najbolj pa nedvomno preseneča to, da takšen člen sploh še ne obstaja.
Ne moremo se sklicevati na svojo majhnost
Zadeva bo tako postala učinkovita, ko bo cel sklop organov deloval po svojih pristojnostih, pravi Šoltes in poudarja, da se kot del evropske "družine" ne moremo sklicevati na svojo majhnost, če stvari ne delujejo. Bolj se bo treba potruditi pri analizi trga, je pogovor za MMC končal predsednik Računskega sodišča.
S spremembami zakonov do ukrepanja države
Po seji vlade je prometni minister Patrick Vlačič napovedal, da sta se s premierjem Borutom Pahorjem dogovorila za sestanek nekaterih ministrov. Pogovarjali se bodo o kartelnem dogovarjanju.
Pahor je pozval k pripravi primerjalne analize protikartelnih omejitev v državah, "v klubu katerih želimo biti", na podlagi katerih bodo pripravili zakonodajo, ki bo omogočala ukrepanje države.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje