Kot so za STA pojasnili na Darsu, so še vedno pripravljeni na pogovore s posameznimi podizvajalci. Po zadnjem krogu sestankov pa bodo Darsove strokovne službe pripravile poročilo in ga posredovale upravi Darsa.
Strokovne službe Družbe za avtoceste v RS (Dars) na sestankih vsakemu podizvajalcu dodatno pojasnijo odločitev družbe v zvezi zahtevkom za neposredno poplačilo. Podizvajalce so pri vabilu na pogovor zaprosili naj v primerih, če v zvezi z zahtevkom razpolagajo z dodatno dokumentacijo, ki je do zdaj še niso posredovali, to predložijo na sestanku. Vsa morebitna na novo navedena in z dokazi podprta dejstva pa bodo predmet naknadne preučitve strokovnih služb Darsa, so zatrdili še pred začetkom sestankov. Ko bodo zahtevke preučili, bodo podizvajalci, ki se bodo sestankov udeležili, prejeli pisno obvestilo.
Devet milijonov terjatev
Zahtevke nenominirani podizvajalcev so v Darsu sicer zavrnili, poudarjajo pa, da krivda za neplačilo podizvajalcem ni na njihovi strani, temveč na strani SCT-ja oz. glavnih izvajalcev. Poplačila za dela od Darsa zahteva okoli 30 podizvajalcev, njihove terjatve naj bi znašale okoli devet milijonov evrov. Največji del se nanaša na pomursko avtocesto.
"Dars ne bo plačeval dvakrat"
Pretekli četrtek se je sestanka na Darsu udeležil direktor družbe Geot Branko Prokop. Geot je bil podizvajalec SCT-ja, njegove terjatve na projektih avtocestnega programa pa naj bi znašale okoli 195.000 evrov, je za STA pojasnil Prokop.
"Smo na robu preživetja, tik pred tem, da tudi ugasnemo," je poudaril in dodal, da je še vedno optimist, glede rešitve v korist poplačila za opravljena dela. Prokop je na sestanku predstavil pogodbe z SCT-jem, primopredajne zapisnike in desetletne bančne garancije, ki so jih dali za opravljena dela na avtocestnem programu.
"Žalostno je to, da v avtocestnem programu s svojimi bančnimi garancijami jamčimo za kakovost in dobro izvedbo del v garancijski dobi," je izpostavil Prokop in pozval Dars, naj "najde nek argument in možnost za izplačilo dolgov, ki so nastali do podizvajalcev pri gradnji avtocest". Meni, da bi moral Dars razmisliti o unovčenju bančnih garancij, kar v družbi zavračajo in pojasnjujejo, da istega dela ne morejo plačati dvakrat.
"Glavni izvajalci plačujejo z zamikom"
Odgovoril je tudi na očitke Darsa, da so podizvajalci zahtevke za direktno plačilo na Dars pošiljali mnogo prepozno. Kot je pojasnil, so bili zamiki pri poplačilih opravljenih del običajni. "To je splošno znana resnica - v avtocestnem programu so glavni izvajalci podizvajalce plačevali z večjim ali manjšim zamikov, tudi s polletnim," je še zatrdil in dodal, da so bili vedno poplačani z zamikom, vendar pa se je na koncu zalomilo.
Spor na prvem sestanku
Strokovne službe Darsa bodo skupaj s podizvajalci pregledale odgovore družbe na zahtevke v zvezi z neplačili pri gradnji avtocest, to so se predstavniki Darsa in Društva podizvajalcev v gradbeništvu dogovorili 22. julija.
Že na prvem sestanku je pri pregledovanju zahtevkov nastal spor, zato je predsednik Društva podizvajalcev v gradbeništvu Mirko Požar napovedal, da se preostalih sestankov ne bodo udeležili. Na Darsu so takrat pojasnili, da so bili sestanki namenjeni dodatni pojasnitvi odločitev družbe in dodali, da je Požar udeležbo na sestanku pogojeval s pisanjem uradnega zapisnika, kar pa naj ne bi bilo dogovorjeno.
Društvo podizvajalcev je danes sporočilo, da v celoti podpirajo in še naprej pooblaščajo predsednika društva Mirka Požarja, da jih zastopa v zadevi poplačila podizvajalcev, čeprav je predsednica uprave Darsa Mateja Duhovnik v petek dejala, da se s Požarjem na Darsu ne bodo več pogovarjali.
25 podizvajalcev je v javnem pismu podpore izrazilo svojo enotnost in pripravljenost za nadaljnje pogovore s pooblaščenimi predstavniki Darsa, ki lahko po njihovem mnenju kompetentno presojajo in potrjujejo popolnost zahtevkov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje