Po ocenah prvega moža železnic Matica Tasiča bi bila izguba brez uklrepov še bistevbo večja, pri čemer pa Tasič poudarja, da ocena temelji na aktualnih razmerah ter da izboljšanja v prihodnjih šestih mesecih ni pričakovati.
Vrednost ukrepov je 47 milijonov evrov, med ukrepi pa so uvedba 36-urnega delovnega tedna za 75 odstotkov zaposlenih in napotitev od 370 do 410 zaposlenih na začasno čakanje, znižanje in stopenjsko izplačilo regresa, zamrznitev eskalacij, desetodstotno znižanje plač delavcem z individualno pogodbo, znižanje plač ostalim delavcem za štiri do pet odstotkov in ukinitev stimulacij. Na Slovenskih železnicah pa so omejili tudi investicije.
Omenjeni ukrepi, s prejemom subvencij za uvedbo 36-urnega delovnika in začasnim čakanjem (skupaj približno štiri milijone evrov), dajo po Tasičevih besedah približno 12,5 milijona evrov pozitivnega učinka, od tega 1,5 milijona evrov zaradi zamrznitve eskalacije, kar pomeni, da so železnice še vedno v izgubi, ukrepi, ki bodo sledili pa bodo nadgradnja tega sporazuma, ki so ga podpisali s socialnimi partnerji.
Letos manj investicij
Dogovor o določitvi in načinu izvajanja ukrepov za omejitev učinkov svetovne gospodarske krize poleg ukrepov za zmanjševanje stroškov dela vključuje kadrovske ukrepe, ukrepe za povečanje prihodkov ter za zmanjšanje izdatkov in materialnih stroškov. Železnice so omejile tudi investicije za letošnje leto, potekajo tudi pogajanja za nižje cene z dobavitelji strateških nabav.
V iskanju strateškega partnerja ...
Tasič je spregovoril tudi o iskanju strateškega partnerja, ki je za železnice izredno pomemben. "Poiskati je treba kompatibilnega optimalnega strateškega partnerja," je dejal in ocenil, da je zdaj pravi čas. "Interes v evropskem prostoru s strani uspešnih operaterjev je in je to treba čim prej izkoristiti," je poudaril in pozval tudi lastnike, da se aktivno vključijo v iskanje strateškega partnerja, da bi se zgodba čim prej zaključila, kar bi se lahko po njegovih besedah lahko godilo v letu dni. Koga vidi kot partnerja železnic, ni želel povedati, je pa navedel, da z družbo Deutsche Bahn potekajo neformalni pogovori, medtem ko do uradnih pogovorov še ni prišlo.
SŽ dobile "norca, ki dela 20 ur dnevno"
Glede seznanitve občinskega sveta Prevalj z njegovim odstopom z mesta župana Prevalj je pojasnil, da občinski svet po njegovem pooblastilu vodi podžupan občine, ki tudi suvereno odloča o vseh zadevah. Županska zgodba je po njegovi oceni bolj politična kot vsebinska zgodba, saj so železnice z njegovim imenovanjem na mesto generalnega direktorja dobile "ne samo celega človeka, ampak norca, ki dela 20 ur dnevno".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje