Odbor direktorjev Evropske investicijske banke (EIB) bi moral sicer o posojilu za drugi tir odločati 9. aprila, a so, kot so takrat v EIB-ju pojasnili, nekaj točk dnevnega reda zamaknili zaradi dolgih razprav, povezanih z brexitom.
S posojilom do 250 milijonov evrov, ki ga je odobril EIB, je drugi tir med Divačo in Koprom po besedah generalnega direktorja podjetja 2TDK Dušana Zorka zdaj postal evropski projekt.
"Veseli smo, nismo evforični, ker smo pravzaprav takšno odločitev pričakovali," je v odzivu na zeleno luč Evropske investicijske banke (EIB) projektu drugi tir dejala infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek. Kot je dejala, je projekt pomemben za Slovenijo in za regijo. "Podprla ga je Evropska komisija, tako da si osebno nisem znala predstavljati, da bi EIB temu projektu rekel ne," je še dodala ministrica.
Da je EIB prepoznal pomen projekta za regijo, je poudaril tudi Zorko. Kot je pojasnil, bodo v naslednji fazi z EIB-jem potekala pogajanja glede določb posojilne pogodbe. Bratuškova je ob tem pojasnila, da se s podpisom ne mudi. "S posojilom se je mudilo predvsem zaradi zaprtja finančne konstrukcije in zato, da niso ogrožena evropska sredstva v znesku 109 milijonov evrov," je pojasnila.
Bulc: Drugi tir je ključen za Slovenijo
"S 109 milijoni evrov nepovratnih sredstev, ki smo jih zagotovili v Evropski komisiji, se projekt lahko začne," pa je zapisala komisarka za promet Violeta Bulc. Odobritev posojila je označila za odlično novico. "Drugi tir je ključen za Slovenijo in enoten evropski trg," je prepričana Bulčeva.
Pogoj, ki ga je za odobritev posojila postavil EIB, je državno poroštvo. Zakon je pripravljen, po oceni Bratuškove pa bo za njegovo sprejetje doseženo politično soglasje. "Podjetje 2TDK je del sektorja država in bi bilo zelo neodgovorno ga siliti, da najema posojila brez državnega poroštva, ker so to praviloma dražja posojila, za bilanco države pa se ne spremeni nič," je pojasnila.
Zakon mora biti sicer po njenih besedah sprejet pred podpisom pogodbe, za kar je po njenih zagotovilih časa še dovolj. Ob tem je ministrica ponovila, da dolg podjetja 2TDK sodi v sektor država "s poroštvom ali brez poroštva".
Projekt vreden slabe 1,2 milijarde evrov
Projekt drugi tir je sicer ocenjen na nekaj manj kot 1,2 milijarde evrov. V državnem proračunu je za projekt predvidenih 400 milijonov evrov za dokapitalizacijo podjetja 2TDK. Kot je finančno konstrukcijo še strnila ministrica, je 250 milijonov predvidenih evropskih sredstev, 250 milijonov evrov od najemodajalcev, 167 milijonov evrov posojil komercialnih bank, še 122 milijonov evrov pa bo država zagotovila s pobranim pribitkom k cestnini za tovorna vozila na določenih avtocestnih odsekih.
Projekt gradnje drugega tira se je medtem že začel. V gradnji je 12 od 23 dostopnih cest, v 2TDK pripravljajo podpis pogodbe za projekt za izvedbo, arheološka dela se po njihovih zagotovilih izvajajo po načrtih. V petek se je izrekel razpis za gradnjo mostov in galerije Glinščica, na katerega so prispele tri ponudbe. Razpisi za glavna gradbena dela pa naj bi bili objavljeni do konca leta.
Ugibanja v medijih
V medijih so se zaradi zamika odločitve pojavljala ugibanja o razlogih za to, med drugim je Siol pisal, da naj bi projekt ovirale nekatere države, ki si te gradnje ne želijo, saj da predstavlja konkurenco njihovim logističnim potem. Na ministrstvu za infrastrukturo in projektnem podjetju 2TDK pa so bili ves čas prepričani, da bo EIB posojilo odobril, a so bili v podjetju 2TDK pripravljeni tudi na drugačen scenarij.
"V tem primeru bomo projekt nadaljevali s komercialnimi bankami," je prejšnji mesec pojasnil generalni direktor 2TDK-ja Zorko. Povpraševanje so poslali še 15 bankam, odgovore pričakujejo do 27. maja. Pri njih bi sicer potrebovali posojil za nekaj manj kot 170 milijonov evrov, brez posojila EIB-ja pa bi potrebovali za približno 420 milijonov evrov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje