Ples možganov je nevroumetniški projekt, ki vzpostavlja most med znanostjo in umetnostjo. Osnova zanimanja je razlika v vizualizaciji aktivnosti v odnosu do izhodiščne uglašenosti glasbe in možnosti vizualne interpretacije poslušanja glasbe ter nadaljnje raziskovanje novih načinov povezovanja različnih medijev. Foto: http://www.kiblix.org/
Ples možganov je nevroumetniški projekt, ki vzpostavlja most med znanostjo in umetnostjo. Osnova zanimanja je razlika v vizualizaciji aktivnosti v odnosu do izhodiščne uglašenosti glasbe in možnosti vizualne interpretacije poslušanja glasbe ter nadaljnje raziskovanje novih načinov povezovanja različnih medijev. Foto: http://www.kiblix.org/
Servando Barreiro je zvočni umetnik, programer, zagovornik odprtokodnega programja in strojne opreme, ki živi in ustvarja v Berlinu. V svojih delih - bodisi gre za interaktivne instalacije ali avdiovizualne performanse - raziskuje izraznost odprtokodnih tehnologij in novih medijev. Foto: http://www.kiblix.org/
Nataša Teofilović se v s.h.e. poigrava z virtualnostjo in realnostjo. Na petih zaslonih so prikazani 3D-liki, obrnjeni proti gledalcem. Vseh pet animacij je sinhronih; med seboj so povezane v eno podobo s pomočjo posebej izdelane programske opreme. Zasloni so postavljeni ločeno, tako da virtualne igralke, ki se sprehajajo od zaslona do zaslona, navidezno prehajajo tudi skozi realni prostor. Na ta način se prepletata dva prostora – virtualni in realni. Foto: http://www.kiblix.org/

"Naj gre za ekologijo, preučevanje narave, mapiranje fenomenov, opazovanje širjenja vrst, digitalni fenomeni se tukaj pojavljajo med umetniki različnih generacij, ki delujejo v različnih kontekstih, določene vzporednice, ki se nam jih je zdelo smiselno obravnavati," je pojasnil eden izmed vodij festivala Žiga Dobnikar.

Ne zapirajo se pred novimi partnerji in pristopi
Še naprej razvijajo koncept Kiblixa kot festivalske platforme in močne produkcijske točke v mestu, regiji in državi. Pri tem se ne omejujejo na specifično nišo in ne obravnavajo le ozkih avtorskih pristopov, temveč sprejemajo heterogenost sodobne produkcije in jo predstavljajo z razstavo, avdiovizualnimi performansi, predavanji, delavnicami, okroglimi mizami in pogovori z umetniki. "Tako kot smo lani zelo uspešno sodelovali s festivalom MFRU in MKC Maribor, smo se letos tesno povezali s Centralno postajo, inštitutom GT22 in fundacijo Sonda," je povedal.

Presečišče znanosti in umetnosti
Kiblix spaja znanstvenike in umetnike, raziskovalce in igralce iger, računalničarje in biologe, hekerje in glasbenike, producente in naključne obiskovalce. S tem je po navedbah KID Kibla, ki prireja festival, omogočeno spontano povezovanje ljudi različnih strok, a sorodnih interesov, s čimer je ustvarjen intelektualni presežek in izjemen kreativni potencial, ki predstavlja izčiščeno vizijo transdisciplinarnega delovanja.

Na razstavi v zdaj že uveljavljenem prizorišču Kibla Portal bodo do 25. oktobra med drugim na ogled Klavirski avtomati mehiške umetnice Tanie Candiani, video dela Nemca Oliverja Pietscha, projekt pridelave hrane Odprta koda: Oaza Slovenke Monike Pocrnjić ter Zvočne invazije Maje Smrekar in Robertine Šebjanič. Nemški trio RaumZeitPiraten se predstavlja z arhitekturami iz svetlobe in zvoka, duo weAREmedienkuenstler pa predstavlja igro dveh računalnikov Kamen papir škarje.

Orgle v cerkvi - a kot inštalacija
Svoja dela bo razstavljala tudi srbska umetnica Nataša Teofilović, ki je med drugim razstavljala že na festivalu Ars Electronica. V Mariboru se bo predstavila z instalacijami in animacijami S.H.E., 1:1 in A/symmetry. Mehičanka Candianijeva bo med drugim postavila instalacijo Orgle v frančiškanski cerkvi. "Gre za tehnično izjemno zahteven projekt, kjer pa se je tudi pokazala izjemna možnost sodelovanja z institucijami, ki tradicionalno ne delujejo v kulturi," je pojasnil Dobnikar.

Osrednje festivalsko dogajanje bo potekalo do petka. Med avdiovizualnimi nastopi je Dobnikar izpostavil projekt Za ptice Vlada G. Repnika ter informacijsko akcijo Dragana Živadinova.