Razmisleki o osamljenosti se razpirajo tudi v dveh radijskih igrah tega tedna – Trkanje na steno, kjer je samota pravzaprav odrešujoče zatočišče, in v poetični pravljici Bober in odmev, kjer prav odmev prežene bobrovo samoto. Sicer pa tokratni program slušnih iger širi meje zvrsti v dokumentarnost s predstavitvijo prav posebnega Otroškega letovišča Pacug, ki letos praznuje svoj 60. rojstni dan, in ob 120-letnici rojstva Srečka Kosovela še enkrat aktualizira njegovo poezijo. Skratka. Teden razmislekov skozi ušesa je pred nami. Tudi o ekonomskem stremuštvu, ki še vedno kroji zahodni svet. Morda bi se, če se vrnemo k sreči, tudi na Zahodu lahko zgledovali po Butanu, kjer je bruto družbeni proizvod zamenjala paradigma bruto družbene sreče.
Poletja nekih otroštev
V ponedeljkov termin radijske igre na Arsu je našel pot dokumentarec Poletja nekih otroštev – Zgodba o otroškem letovišču Pacug. Režiser Klemen Markovčič je kot predstavnik Radia Slovenija leta 2019 sodeloval v mednarodnem projektu Raised to Be Free (Vzgojeni za svobodo). Vanj so se, na pobudo Radia Romunija, povezale evropske nacionalne radijske hiše iz držav nekdanjega, tako imenovanega vzhodnega bloka zato, da bi današnjim generacijam otrok in mladih odraslih predstavile podobo socializma skozi kratke, dobrih dvajset minut dolge radijske dokumentarne zgodbe.
Markovčič nam s svojim dokumentarcem z namenom predstavi eno od dobrih praks socializma, posebnega fenomena poletnih kolonij v otroških letoviščih. Nekatera od njih so še danes odličen primer socialno nepristranskega, finančno ugodnega in skrbno organiziranega počitnikovanja otrok in mladih odraslih. Splošno dobre in človeške prakse se torej, po temeljnem sporočilu te dokumentarne zgodbe, ne smejo nikoli spremeniti. Ne glede na družbene sisteme. Sicer pa je Otroško letovišče Pacug prav letos (2024) praznovalo šest desetletij obstoja. Prvi otroci, ki so se udeležili kolonij v tem letovišču, so torej danes stari že krepko čez 60 let, želimo pa si, da bi najmanj še šestdeset generacij otrok in mladih odraslih imelo možnost prvič uzreti morje prav v Pacugu. Najlepše in prav pa bi bilo, da bi bil Pacug široko dostopno otroško letovišče za vedno.
Stremuško zavračanje odgovornosti
Torkova radijska igra na Prvem John Gabriel Borkman je priredba istoimenske drame norveškega dramatika Henrika Ibsena iz leta 1869. V njej bančni direktor, egocentrični stremuh, zavrača odgovornost za svoja pohlepna dejanja, s čimer pa posredno razbije tudi svojo družino.
Igro iz leta 2015 je režiral Alen Jelen, v naslovni vlogi pa nastopa Igor Samobor.
Ko se ne izprašujem, zakaj
Sredina kratka radijska igra na Arsu Sem in se ne izprašujem zakaj je poseben in nadvse aktualen zvočni omnibus poezije Srečka Kosovela ob njegovi 120-letnici rojstva, ki jo zaznamujemo letos. Režiser Klemen Markovčič je izbral Kosovelove pesmi, ki še posebej močno in kritično korespondirajo z današnjim časom. So skoraj nepredstavljivo aktualne, še bolj, ker jih je napisal človek, ki je živel v prvi polovici 20. stoletja, od tega sveta pa se je poslovil pri samo 22 letih. So torej ljudje, ki so na ta planet poslani le za kratek čas, da bi kot mediji posameznikom in družbi odpirali poglede.
Zvočni kolaž je bil leta 2015 posnet v sodelovanju s študenti UL AGRFT-ja.
Ko je samota edino pribežališče
V terminu četrtkove radijske igre na Arsu se nadaljuje novembrski Cikel radijskih iger Duše Počkaj ob 100-letnici rojstva te izjemne dramske igralke. Tretje iz tega slušnega kroga je Trkanje na steno po predlogi Pavla Lužana. V igri se tri ženske vsaka zase oklepajo samote kot edinega pribežališča svojih eksistencialnih stisk.
Igra iz leta 1975 je ob svojem nastanku pomenila prodor dramskega modernizma v radijski medij pri nas. Režiral jo je Dušan Mauser, ob Duši Počkaj pa nastopata še Majda Potokar in Milena Zupančič.
Jure Ivanušič poje
Četrto soboto v nizu Igralci pojejo v terminu kratke radijske igre na Prvem prepeva Jure Ivanušič.
Ko odmev prežene osamljenost
Četrto novembrsko nedeljo na Prvem Mali bober in odmev sklepata mesečni Cikel živalskih radijskih iger za otroke, ki ga je zasnoval režiser Klemen Markovčič. Igra je nastala po istoimenski poetični zgodbi o osamljenosti ameriške avtorice Amy MacDonald, ki pa jo lahko preženemo, če se malo potrudimo in si poiščemo prijatelje.
Igro iz leta 2003 je za radio priredila in režirala Irena Glonar, v vlogi bobra pa nastopa Zvone Hribar.
Vse igre so še mesec dni po predvajanju v radijskem etru na voljo na zahtevo na spletnih straneh Prvega, Arsa ali pa na RTV 365, RTV Živ Žav in RTV Čist hudo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje