Glavna nagrada 26. dni arhitekture je odšla na Češko. Foto: Piranski dnevi arhitekture
Glavna nagrada 26. dni arhitekture je odšla na Češko. Foto: Piranski dnevi arhitekture

Mednarodna žirija 26. piranskih dni arhitekture, ki ji je predsedoval Vasco Miguel Pacheco Magalhães, je o kakovosti družinske hiše obeh arhitektov zapisala: "Stavba s svojo obliko poudarja nasprotje med naravo in grajeno strukturo, ki se kaže v minimalnem stiku s tlemi." Podobno nasprotje med grajenim in naravnim okoljem se izraža tudi v enem od treh projektov, ki so dobili priznanje Piranesi. To je muzej Liaunig v kraju Suha na avstrijskem Koroškem. Stavba biroja Querkraft Architekten prepriča s svojo konstrukcijsko drznostjo, saj gre za 160 metrov dolg in le 13 metrov širok kvader, ki se vseka v hrib in s svojim koncem celo visi iz njega.
Priznanje Piranesi pripade tudi Maruši Zorec in Martini Tepina, in sicer za odprti oltar na Brezjah. "Subtilna intervencija vnese v že izoblikovan prostor z močno historično identiteto novo prostorsko dimenzijo," so o nagrajenem projektu zapisali žiranti, ki so nagradili še hotel Schlosshotel Velden arhitekturnega studia Jabornegg & Palffy. Arhitekti s sedežem na Dunaju so se lotili vedno zahtevnega dela usklajevanja novih objektov s historično osnovo. V tem primeru je šlo za dogradnjo grajskega kompleksa, katerega zametki segajo v čas prevešanja pozne renesanse v barok, natančneje, prvi objekti so bili zgrajeni med letoma 1590 in 1603. Grad v hotelskem kompleksu je že dolgo priljubljena destinacija avstrijskega jet-seta, aristokratov, premožnežev in tudi pisateljev. Vodstvo hotela lahko le upa, da sodobni 'dodatek' teh elitnih gostov ne bo odvrnil in če upoštevamo sodbo žirije se to zares ne bi smelo zgoditi: "Integriranje novega objekta z obsežnim programom spoštuje merila historičnega gradu in okrog njega oblikuje nov sodobni kompleks."
Študentsko priznanje za vizijo prenove tovarne Rog
Podeljeno je bilo tudi študentsko priznanje Piranesi. Nagrajen je bil projekt, ki je v trenutnem procesu preobražanja Ljubljane še posebej aktualen. Študent arhitekture Tomaž Mlinarič je priznanje namreč prejel za svojo vizijo Centra sodobne umetnosti v nekdanji tovarni Rog. Projekt je Mlinarič ustvaril pod mentorstvom prof. Miloša Florijančiča, žirija pa je o njem zapisala: "Kompleksen program integrira novo strukturo, ki ima spoštljiv odnos do konteksta, v katerega je umeščena, a hkrati ustvarja novo identiteto prostora."
P. B.