Picassovo delo, olje na platnu z merami 54 x 45 cm, menda datira v leto 1912 in sodi v najplodovitejša leta umetnikovega kubističnega obdobja; na sliki je upodobil violino in steklenico piva Bass.
Sentimentalna zgodbica o radodarnem vdovcu
Rimski upokojenec, ki se je včasih ukvarjal z izdelovanjem okvirjev, je preiskovalcem menda razložil, da je sliko leta 1978 dobil v dar od neke pred kratkim ovdovele stranke, ki mu je bila hvaležna za prijazno gesto. Vdovec je namreč k njemu prišel silno vznemirjen, ker je uničil okvir, v katerem je hranil sliko svoje oboževane žene. Mojster je bil tako ganjen, da mu je počeno steklo zamenjal brezplačno.
Dva dni pozneje se je gospod vrnil v delavnico, tokrat s Picassovo sliko v rokah, in jo podaril izdelovalcu okvirjev; pri tem ni niti z besedo omenil njenega porekla ali umetniške vrednosti. Šele lani se je novemu lastniku posvetilo - če verjamemo njegovi zgodbi, seveda -, da ima doma morda originalnega Picassa.
Ujeli so ga pri poskusu izvoza
Italijanska policija je z ušesi zastrigla lani, ko je dražbena hiša Sothesby's - po naročilu lastnika slike - od države skušala dobiti avtorizacijo za izvoz slike (v dokumentaciji so ji pripisali vrednost 1,4 milijona evrov). Preiskava, ki jo je na podlagi tega sprožila policija, je platno povezala z omembo v izdaji kataloga Zervos iz leta 1961; Zervos je namreč najpreglednejši vodnik po obsežni produkciji španskega umetnika.
Pivo umetnikov?
Steklenice britanskega piva Bass, ki je bilo svoj čas najbolj razširjeno na svetu, so imele na etiketi prepoznaven rdeč trikotnik. Pojavijo se na več kot štiridesetih Picassovih slikah, po navadi na tistih iz kubističnega obdobja. (Si jo je pa "izposodil" tudi Edouard Manet za sliko Un bar aux Folies Bergère, (1882)).
Preiskovalci so medijem na tiskovni konferenci povedali, da "pravi lastnik slike še ni potrjen" ter da "preiskujejo njeno poreklo in menjavo njenega lastništva".
Posebna policijska enota, ki se ukvarja z umetninami povezanim kriminalom, je na isti tiskovni konferenci predstavila še dva svoja "ulova".
Muzejski primerek, ki je skoraj pobegnil v Švico
Prvi je rimski kip boga Mitre, ki ubija bika. Sicer je brez glave, izklesan pa je bil v tretjem ali drugem stoletju pr. n. š. Njegova vrednost je ocenjena na osem milijonov evrov, gre pa za menda izjemno redko najdbo - tako kar zadeva njegovo tematiko kot tudi ohranjenost. Na svetu sta menda le še dva primerljiva primerka: enega hranijo v Britanskem muzeju, drugega pa v enem izmed Vatikanskih muzejev.
Kip je bil najden med izkopavanji v Tarquinii, severno od Rima, policija pa ga je zasegla v okviru preiskave kriminalne mreže, ki se ukvarja z izkopavanjem arheoloških artefaktov. Predvidevajo, da so marmornati kip hoteli izvoziti v Švico, kjer bi zanj našli kupca.
Milanski trgovec z zaslužkom "ob strani"
Tretja trofeja je še ena dragocena oljna slika: pogled na znameniti Trg sv. Marka v Benetkah; naslikal ga je znani italijanski krajinar Luca Carlevarius (1655-1731). Sliko, ki je bila v registrih dokumentirana kot ukradena, so našli v raciji na domu milanskega trgovca z umetninami, prav tako osumljenega, da dragocenosti tihotapi v Švico, tam pa jih prodaja bogatim ameriškim zbiralcem.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje