Ob tej priložnosti so v Kinodvoru zavrteli cikel slovenskih filmov iz 50. in 60. let na temo turizma. Najprej so bili na vrsti 24 ur med nami Janeta Kavčiča, Weekend Jožeta Bevca, V sivi skali grad Zvoneta Sintiča, Sprehodi po Beli krajini Dušana Prebila in Zima, zima bela Franceta Kosmača. Druga pošiljka filmov pa je ponudila filme zakladi naše dežele Jožeta Bevca, Tržič, biser med gorami Dušana Prebila, Skrivnost Zvoneta Sintiča, Mesto Kamnik in njegove lepote Franceta Štiglica in Piran, biser slovenskega primorja Františka Čapa.
Vsako naključje je dobro izkoristitiV Kinodvoru so izkoristili zanimivo naključje, da smo Slovenci pred natančno 100 leti dobili tako prvo turistično organizacijo kot tudi prve zapise filmskih prizoro; slednje je "zakrivil" fotografski in filmski entuziast Karol Grossmann iz Ljutomera. Kinodvor pa slovenskih turističnih filmov ne obuja le zaradi okroglih jubilejev. Drugi - in nič manj pomemben - razlog je upad snemanja slovenskih turističnih filmov v zadnjih letih. Turistični filmi so veliko desetletij prispevali k prepoznavnosti nekaterih lepot in posebnosti slovenske naravne in kulturne krajine, že nekaj let pa nismo dobili novega odmevnega turističnega filma.
Fenomen z imenom turistični film
Turistični film je zanimiv tudi zaradi svojega "neopredeljivega" značaja. Tovrstni filmi namreč doslej tako v slovenskem kot tudi v širšem mednarodnem okolju še niso dobili jasne metodološke opredelitve. Kljub obstoju festivalov turističnih fimov, namreč še vedno ni povsem jasno, ali imajo turistični filmi mesto v družbi igranih, dokumentarnih in umetniških filmov, ali pa so po krivici oropani statusa pravega filmskega izdelka, ki ne najde poti na običajne filmske festivale.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje