Björk in Matthew Barney sta prelomila prisego, da ne bosta nikoli delala skupaj. Foto: EPA
Björk in Matthew Barney sta prelomila prisego, da ne bosta nikoli delala skupaj. Foto: EPA

Če je pod projekt podpisana islandska ekscentrična umetnica Björk, verjetno ne moremo pričakovati romantične komedije ali visokoproračunske hollywoodske uspešnice. In res: s partnerjem Matthewom Barneyem sta ustvarila japonsko obarvan film o skulpturah, gejšah in kitih. Pevka je zanj seveda ustvarila tudi glasbeno podlago. Pri pisanju je bila pozorna predvsem na to, da ne bi “podlegla” že neštetokrat uporabljenim stereotipom, ki so jih o Japoncih ustvarili zahodnjaki; moderno elektronsko glasbo je združila s tradicionalnim japonskim glasbilom šo, za katerega tudi sama pred to izkušnjo ni še nikoli slišala.

Avantgardni filmski podvig nekonvencionalnega para je bil posnet na krovu japonske kitolovke Nišin maru, ki se je takrat nahajala pri Nagasakiju. Film Drawing Restraint 9 se dotika tematskih področij kiparstva, glasbe, arhitekture in performansa, gledalci pa si najbolj zapomnijo ogromen kip Field (Polje) iz mehke snovi, ki v kontekstu filma spominja na kitovo mast. Nenavadna skulptura skozi film spreminja obliko in se naposled razkroji. Dialoga je ves čas bolj malo.

Njena umetnost ni elitistična
Film so si lahko letos že ogledali obiskovalci beneškega filmskega festivala, leta 2006 pa se bo Drawing Restraint podal na obsežnejšo turnejo po svetovnih filmskih festivalih. Björk pravi, da so se nanj do sedaj še najbolje odzvali preprosti ljudje (“električarji in vodovodarji”, kot se je izrazila sama) z domače Islandije.