Zvesti vrtnar je eden od neodvisnih filmov, ki jim dobro kaže tudi pri nagradah. Foto: EPA
Zvesti vrtnar je eden od neodvisnih filmov, ki jim dobro kaže tudi pri nagradah. Foto: EPA
Popotovanje cesarskega pingvina
Namesto politikov so pred kamere prikorakali pingvini. Foto: EPA
Brokeback Mountain
Niti kakovostni neodvisni filmi niso varni pred manjšim zanimanjem. Foto: EPA

V letu 2004 sta med neodvisnimi filmi pozornost zbudila predvsem Gibsonov Kristusov pasijon in Fahrenheit 9/11, s katerim je Busha napadel Michael Moore. S političnih dokumentarcev in precej zahtevnih tem pa so se neodvisni filmi zdaj preusmerili predvsem h grozljivkam, kot sta Žaga 2 in Hudič v Emily Rose, filmskim podobam narave, kot je bil Popotovanje cesarskega pingvina, in trilerjem, med katerimi je prednjačilo Mesto greha.

(Skoraj že) nagrajena prizadevanja
Prizadevanja neodvisnih studiev in kakovost izdelkov pa so znali nagraditi tudi podeljevalci številnih nagrad. Večji del nominirancev za nagrade ameriškega producentskega združenja prihaja iz vrst neodvisnih filmov, podoben izbor so oznanili tudi ameriški pisatelji, v okviru katerega ustvarjajo ameriški scenaristi. Tako so uspešni predstavniki neodvisnih filmov med drugim filmi Brokeback Mountain, Capote, Good Night, and Good Luck in Trčenje, družbo jim delajo Zvesti vrtnar, Paradise Now in drugi.

Politika ne pritegne več
Zanimivo pa je opažanje, da je letos zanimanje za politiko precej popustilo. Filmi Paradise Now, The War Within in Enron: The Smartest Guys in the Room so zaslužili le delček od 119 milijonov dolarjev, s katerimi se je lahko leto prej pohvalil Moore. Obiskovalci kinodvoran pa so znali ceniti selitev neodvisnih studiev na nova področja.

Sodelovanje, ki je obrodilo sadove
Veliko obiskovalcev je pritegnilo Popotovanje cesarskega pingvina, sicer francoskega izdelka, za katerega so se pri studiu Warner Independent Pictures povezali z National Geographicom, kot pripovedovalca dodali oskarjevca Morgana Freemana in dokumentarec spremenili v hit, ki je prinesel 77 milijonov dolarjev. S podobnim zneskom sta se lahko pohvalila tudi Robert Rodriguez in Frank Miller, režiserja filma Mesto greha.

Žanrska "omejitev" ni nujno omejitev
Lekcija, ki so jo tako v letu 2005 vzeli veliki hollywoodski studii, je, da se zavarujejo za možnost, da občinstvo njihovih filmov, definiranih v resnejših žanrih, ne bo vzljubilo. Studio Linde pravi, da ni treba žrtvovati kakovosti zaradi žanra; nekateri najbolj dinamični in izvirni filmi neodvisnih studiev so narejeni v točno določenem žanru, ali v komediji, akcijskem filmu ali grozljivki.

Navada, ki lahko tudi zamre
A novica o manjšem številu obiskovalcev kinematografov v letu 2005 kot leto poprej ne more neprizadetih pustiti niti ustvarjalcev neodvisnih studiev, čeprav se morajo z izgubo spopadati predvsem veliki. Eden od šefov manjših studiev je dejal, da je obiskovanje kinematografov navada. Kadar zapored vidiš tri ali štiri slabe filme, se lahko navade tudi znebiš, in prav to bi moralo skrbeti vse, je prepričan.

Dobri zgledi
Zgledovati bi se morali predvsem po uspešnih britanskih filmih, ki jim dobro gre tudi prek velike luže. Prevzetnost in pristranost, Mrs. Henderson Presents in Ladies in Lavender so filmi, ki so uspeh doživeli že na Otoku, vzljubilo pa jih je tudi ameriško občinstvo. Podobno pa se obeta tudi filmom, kot so Zvesti vrtnar, Brokeback Mountain in Capote, ki jim dobro kaže, da jim bo uspel preboj iz umetniških kinematografov v središča, ki vrtijo bolj komercialno usmerjene izdelke.