Ljubljanski mednarodni filmski festival je po kratki slovesnosti, ki jo je povezoval Lado Bizovičar, odprl omenjeni film madžarskega ustvarjalca Györgyja Palfija Zadnji rez: Dame in gospodje, nekakšen kolaž posnetkov iz stoletne zgodovine filma.
Na običajnih prizoriščih – v Cankarjevem domu, Kinu Šiška, Komuni, Slovenski kinoteki, Kinodvoru in mariborskem Koloseju – se bo do 17. novembra odvrtelo več kot 120 filmskih zgodb. Tudi letos je med gledalci veliko zanimanje zlasti za filme v sekciji Predpremiere, kjer je med najbolj zaželenimi naslovi zadnji zmagovalec canskega festivala Adelino življenje Abdellatifa Kechicheja.
Med najbolj iskanimi so še dokumentarec Joshue Oppenheimerja Teater ubijanja o množičnih pobojih komunistov v Indoneziji leta 1965, Epizoda o življenju zbiralca železa Danisa Tanovića, Llewyn Davis bratov Coen ter Večna Ljubimca Jima Jarmuscha.
V sekciji Ekstravaganca izstopa severnokorejsko-belgijsko-britanska koprodukcija Tovarišica Kim leti v nebo, Fokus pa se letos posveča prebujenemu avstrijskemu filmu. V tem najdemo filme Gustava Deutscha in njegov pogled na ameriško zgodovino skozi slike Edwarda Hopperja (Shirley: Vizije realnosti), Juliana Pölslerja in njegovo Steno ter Anje Salomonowitz (Španija), Daniela Hoesla (Vojakinja Jeannette) ter Rainerja Frimmla in Tizze Covi s filmom Lesk dneva. Njihov sonarodnjak in zadnje čase nepogrešljivo ime marsikaterega festivala Ulrich Seidl predstavlja druga filma svoje trilogije Paradiž (Upanje in Vera) v sekciji Kralji in kraljice.
Sekcija Posvečeno v središče postavlja hrvaškega režiserja Lordana Zafranovića, ki sedi tudi v žiriji za nagrado vodomec. Poleg hrvaškega filmarja bosta o filmih presojala še Nejc Gazvoda in Tiziana Finzi. Najboljši kratki film bodo izbirali Miha Knific, Andrej Korovljev in Wiktoria Pelzer, ob sklepu festivala pa bodo podelili tudi zmaja, nagrado občinstva najbolje ocenjenemu filmu, ki še ni bil odkupljen za Slovenijo, ter nagrado FIPRESCI.
V Perspektivah bo znova na ogled deset filmov, ki obetajo, da bodo režiserje naredili za velike filmarje. V tej sekciji je tudi slovenska koprodukcija Zoran, moj nečak idiot Mattea Oleotta, ki je prejel nagrado občinstva na beneškem tednu kritike.
Upor na filmskem platnu
Retrospektiva Mladi in drzni je namenjena filmom, ki slikajo generacijo, polno upora proti vsem in vsemu. Izbor med drugim sestavljajo Upornik brez razloga, Punce in Nočni izlet. Ker se je v zgodovini filma tej tematiki posvečalo malo morje filmov in je nemogoče narediti pravičen seznam, programski vodja festivala Simon Popek poudarja, da gre za popolnoma njegovo videnje upora na filmskem traku.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje