Novico je za STA potrdila režiserka.
V omenjeni kategoriji se poleg animirano-dokumentarnega Babičinega seksualnega življenja za cezarja potegujeta še Caline avtorice Margot Reumont in Noir-soleil animatorke Marie Larrive. Nagrajenci francoske filmske akademije, ki podeljuje cezarje, francoske ekvivalente ameriških oskarjev, bodo znani 24. februarja.
Urška Djukić je v prvem odzivu poudarila, da se je prvič v zgodovini slovenski film povzpel tako visoko v "tej filmski meki". "Hkrati to potrjuje, da je obravnavana tema filma Babičino seksualno življenje univerzalna resnica, o kateri je treba govoriti, in se boriti proti vsem tovrstnim zlorabam žensk, ki se dogajajo tudi danes," je še zapisala slovenska režiserka že večkrat nagrajenega animirano-dokumentarnega filma, ki je nastal v slovensko-francoski koprodukciji.
Urška Djukić, ki se podpisuje tudi pod scenarij in montažo Babičinega seksualnega življenja, je še spomnila, da Francozi veljajo za izumitelje filma in imajo poseben status v filmski industriji, saj imajo dva največja filmska festivala na svetu, Cannes in Clermont Ferrand, ter na leto namenijo več kot 900 milijonov evrov za filmsko produkcijo in posnamejo več kot 300 celovečernih filmov in več kot 8000 kratkih filmov letno.
"To, da je naš kratki film, ki je predvsem slovenski in narejen v slovenskem jeziku, nominiran med tri kratke filme za najvišjo francosko nagrado cezar francoske filmske akademije, je ogromen kompliment tako za našo avtorsko ekipo kot za slovenski film in slovenski jezik," je še zapisala za STA.
Film je že prejel tudi "evropskega oskarja"
Babičino seksualno življenje je decembra lani prejelo evropsko filmsko nagrado za najboljši kratki film. Pred tem je bil z glavno nagrado nagrajen na 52. filmskem festivalu v finskem mestu Tampere in nagrado za najboljši animirani film v tekmovalni kategoriji evropskih filmov na mednarodnem festivalu kratkega filma Go Shor na Nizozemskem. Za najboljši film je bil razglašen tudi na festivalu animiranega filma FAB v Berlinu.
Babičino seksualno življenje popelje gledalca na kratek izlet v zgodovino intimnosti podeželske babice, ki povzema odnos, v katerem so bile ženske v prvi polovici 20. stoletja pod streho strogih cerkvenih naukov in splošnih družbenih konvencij razumljene kot objekt za potešitev spolne sle svojih mož.
Navdih za film je avtorica črpala iz pričevanj žensk, ki jih je Milena Miklavčič zbrala v knjigi Ogenj rit in kače niso za igrače. Scenarij za film sta napisali režiserka, ki je film tudi zmontirala, in Maria Bohr.
Sorežiserka in animatorka je Emilie Pigeard, glasove so posodili Doroteja Nadrah, Jure Henigman, Mara Vilar, Božena Zabret in Bojana Ciglič, skladatelj glasbe je Tomaž Grom. Zvok je oblikoval Julij Zornik, film je slovensko-francoska koprodukcija, slovenski producent je produkcijska hiša Studio Virc, zanjo producent Boštjan Virc.
Kriminalistična komedija Louisa Garrela L'Innocent, kot so danes objavili v Parizu, je glavni favorit za cezarja z enajstimi nominacijami. Za najboljšo igralko je med drugim nominirana Juliette Binoche za vlogo v filmu Ouistreham, za najboljšega igralca pa med drugim Jean Dujardin za vlogo v filmu Novembre, ki govori o terorističnih napadih v Parizu leta 2015.
Triler Dvanajstega ponoči (La nuit du 12) Dominika Molla prav tako sodi med favorite za cezarja za najboljši film. Film v Nemčiji rojenega francoskega režiserja Dominika Molla ima deset nominacij, poleg najboljšega filma še za najboljšo režijo in najboljšo literarno priredbo, poroča nemška tiskovna agencija DPA. Drama, ki je bila premierno prikazana lani v Cannesu, obravnava femicid in pripoveduje zgodbo o nerešenem zločinu nad žensko, ki je bila živa zažgana.
Za najboljši film so letos nominirani še Pacifikcija Alberta Serre, Les Amandiers Valerie Bruni Tedeschi in En Corps Cedrica Klapischa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje